رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

اختصاص ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به کشت گندم

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: امسال۲۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به کشت گندم اختصاص یافته که ۱۸۰ هزار هکتار این اراضی به کشت گندم دیم و ۴۵ هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته‌ است.

علی صفری با بیان اینکه تولید ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن گندم امسال در این استان هدفگذاری شد، افزود: خرید تضمینی گندم از شهرستان ساوه آغاز و تاکنون ۱۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از گندمکاران استان خریداری و ذخیره سازی شده‌ است.

وی ابراز کرد: امید است با مدیریت مصرف آرد در نانوایی‌ها میزان نیاز کشور و استان به این محصول کاهش یافته و کشور در این محصول به خودکفایی دست یابد.

صفری اظهار داشت: مبارزه با سن گندم در راستای افزایش کیفیت این محصول در سطح ۱۵۶ هزار هکتار از اراضی سطح زیر کشت گندم استان انجام شده‌ است.

وی افزود: ۷۲ هزار هکتار مبارزه با سن مادر و ۸۵ هزار هکتار مبارزه با پوره سن تاکنون در اراضی زیر کشت محصول گندم استان مرکزی انجام شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از صادرات ۱۰۲ هزار دلار محصولات کشاورزی از استان مرکزی در سال گذشته خبر داد و گفت: انواع محصولات کشاورزی از جمله کشمش، ماهیان زینتی و محصولات صنایع تبدیلی سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شده‌ است.