سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک:

حضور آتش نشانان اراک در کمتر از سه دقیقه در محل برگزاری مانور لحظه صفر

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: مانور لحظه صفر با هدف ایجاد هماهنگی، ارزیابی وضعیت و نقاط ضعف و قوت دستگاههای اجرایی امداد رسان در زمان وقوع حوادث، در اراک برگزار شد.

آتش پاد سوم محسن فضلی اظهار داشت: در این مانور که به صورت لحظه‌ای و بدون هماهنگی قبلی در بیمارستان ولی عصر(عج) برگزار شد، با اعلام خطر وقوع حادثه، نحوه خدمات آنها بررسی گردید.

وی افزود: با اعلام مدیریت بحران استانداری و با حضور مهندس نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، مانور لحظه صفر در ساعت ۱۲:۰۲ بامداد امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه به دستگاه های امدادی از جمله سازمان آتش نشانی اراک اعلام و با حضور گروههای امدادی علاوه بر سنجش آمادگی نیروها، تمامی تجهیزات سخت‌افزاری به خصوص خودروها، تجهیزات امدادی و کمک‌رسان در این چارچوب مورد بازبینی و بررسی دقیق قرار گرفت.

فضلی با اشاره به اینکه در مانور لحظه صفر، میزان آمادگی دستگاه‌های خدماتی و امداد و نجات شهرستان بدون اطلاع قبلی در مواجه با یک حادثه واقعی ارزیابی شده و نقطه صفر مطلق ارزیابی همه دستگاهها را در سطح واقعی نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: این مانور به منظور بررسی سیستم اطلاع رسانی و چارت سازمانی نیروهای امدادی و همچنین دریافت اطلاعاتی شامل چگونگی وضعیت حضور نیروها و بررسی نیازمندی های نجاتگران در عملیات های واقعی می باشد.

وی تصریح کرد: در این مانور با اعلام وقوع حادثه به دستگاههای امداد رسان، آتش نشانان اراک در کمتر از سه دقیقه در محل مانور واقع در بیمارستان ولی عصر(عج) حاضر شده و به عنوان اولین اکیپ امدادی حاضر در محل شناخته شد.