سرپرست سازمان آتش نشانی اراک:

برگزاری دوره آموزشی ورزشی نجات در کوهستان ویژه آتش نشانان استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست سازمان آتش نشانی اراک گفت: به همت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک و با همکاری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی، دوره آموزشی ورزشی با عنوان " نجات در کوهستان، مسیرهای صعب العبور و مسیریابی در شب و روز " به مدت یک هفته در منطقه سفیدخانی ویژه آتش نشانان استان مرکزی برگزار می گردد.

آتش پاد سوم محسن فضلی سرپرست سازمان آتش نشانی با اعلام این خبر اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنا شدن آتش نشانان با آخرین فنون لازم در خصوص مدیریت عملیات، ارتقا سطح دانش و عملکرد مناسب در زمان بروز حوادث در کوهستان ها می باشد.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با حضور تمامی پرسنل سازمان آتش نشانی اراک و جمعی از آتش نشانان استان به مربیگری علی علیمحمدی (مدرس سازمان امداد ونجات کشور) به مدت یک هفته در منطقه سفیدخانی اراک برگزار می گردد.

فضلی افزود: امداد و نجات در کوهستان و مسیرهای صعب العبور به صورت تئوری و عملی در محل کمپ و توسط مربی به آتش نشانان آموزش داده می شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و نظر به اینکه سالانه جان بسیاری از هموطنان به علت عدم آشنایی با اصول اولیه صعود از ارتفاعات از دست می رود و با توجه به نقشی که گاه ثانیه ها و دقایق در نجات جان انسان ها دارند ، این دوره با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت پرسنل سازمان در زمینه نجات و امداد در ارتفاع و مناطق کوهستانی برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی از روز شنبه ۲۸ خرداد ماه آغاز و آتش نشانان در گروه های مختلف در این دوره آموزشی شرکت کرده و شب مانی و حضور شبانه در محل برگزاری دوره نیز از ملزومات آن بوده که شرکت کنندگان با مبحث مسیریابی در شب نیز آشنا می شوند.