رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی:

ایجاد شغل و مهارت با آموزش دو ساله براساس نیاز جامعه‌ هدف دانشگاه علمی کاربردی است

مرکزی-کلمه نیوز-رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: هدف دانشگاه جامع علمي کاربردی ایجاد شغل و مهارت با آموزش دو ساله براساس نیاز جامعه‌ و شغل های نوظهور است تا بتوانیم مشکل اشتغال جامعه را با مهارت آموزی حل کنیم.

دکتر مهدی رئوفی در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: دانشگاه جامع در زمان کرونا کلاس های عملی را برگزار کرد و سعی بر این داشت تا از بحث مهارت آموزی غافل نشود، ضمن اینکه دانشجویان از آبان ماه گذشته کلاس های تئوری را هم با رعایت پروتکل ها شرکت می کردند.

وی بحث اشتغال را مهمترین مشکل جامعه دانست و ابراز کرد: وقتی جوانی مهارت بیاموزد می تواند آن را تبدیل به پول کند، پس مشکل اشتغال نیز در جامعه حل خواهد شد.
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی ادامه داد: امسال حدود ۱۰۰ عنوان رشته جدید براساس مشاغل نوظهور که تا به حال به عنوان شغل مطرح نبودند در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اعمال خواهد شد و امسال ۵۶ رشته جدید در استان اریم که ۲۲ رشته آن کاملا جدید و متناسب با بحث اشتغال و کارآفرینی است که از آن جمله می توان به رشته خبرنگاری ورزشی، تبلیغات، فناوری تولید و محتوای مدیریت دیجیتالی، مربیگری ورزشی هندبال، دوچرخه سواری، موسیقی ایرانی، داوری ورزش های راکتی و توپ و تور اشاره کرد.

رئوفی با بیان اینکه برای بهمن ماه مجدد رشته های جدید متناسب با نیازهای جامعه اعمال خواهد شد، اظهار کرد: حدود ۲۳۰۰دانشجوی فعال و ۱۲ مرکز فعال در استان مرکزی وجود دارد و با تعامل مدیرعامل جدید هتل امیرکبیر نیز مجدد مهرماه این هتل پذیرش دانشجو دارد.

وی با اعلام اینکه در آخرین فراخوان برای مدرسین برای ۲۹ نفر کد صادر شد، گفت: ررویداد مهم پیش رو المپیاد مهارتی است که برای اولین بار سال گذشته برگزار شد و امسال توانستیم المپیاد مهارتی را برای کل دانشگاه های کشور به میزبانی استان مرکزی برگزار کنیم که مرحله آزمون کتبی آن در ۱۱ رشته برگزار شد و در مرداد ماه آزمون عملی آن برگزار خواهد شد.

رئوفی اضافه کرد: ۱۵۴ رشته در استان فعال است و ۹هزار و ۳۰ نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در مهرماه وجود دارد، همچنین پذیرش از امروز ۲۹ خرداد تا ۴تیر برای و ثبت نام از ۱۴تیر تا ۲۱ تیر ماه برای کاردانی آغاز می شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی با اشاره به اینکه بزودی مرکز ماشین سازی در ارمنستان مرکزی ایجاد خواهد کرد، بیان کرد: هدف این دانشگاه تربیت نیروی آچار به دست و مهارتی است.