رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

۵جرم از ۱۰ جرم، دهگانه استان مرکزی در حوزه رفتاری، گفتاری و عملکردی شکل می‌گیرد

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: پنج جرم از ۱۰ جرم، دهگانه استان مرکزی در حوزه رفتاری، گفتاری و عملکردی شکل می‌گیرد که ناشی از کم بودن صبر و حوصله است که باید در این حوزه فعالیت روانشناسی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، افزود:از جمله اقدامات و قدم‌های بزرگی که در فرآیند دادرسی استان مرکزی انجام شده کاهش فرایند کاری از ۸۱ روز در سال ۹۹ به ۶۵ روز در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی ابراز کرد: ۳۹۷ هزار و ۴۵ پروند قضایی سال ۹۹ به محاکم دادگستری استان وارد شد که سال ۱۴۰۰ شمار این پرونده ها با ۴۱۵ هزار و ۲۶۱ پرونده معادل چهار و ۶ دهم درصد رشد داشته است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: ۶هزار و ۸۶۴ رای جایگزین حبس با هدف کاهش شمار زندانیان سال گذشته در این استان صادر شد که نسبت به سال قبل از آن هفت درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: ۲۰ شعبه تخصصی داوری در حوزه تجاری، اختلافی و صنایع در استان تشکیل شده به طور نمونه در شعبه حل اختلاف ساوه ۶۸ درصد مشکلات واحدهای صنفی با مصالحه پایان یافته است.

موسوی گفت: رسانه‌ها باید در شگردهای تولید جرم به جامعه، اطلاع رسانی کنند تا ضرر و آسیب‌های ناشی از جرم برای مردم بیان شود و در راستای کاهش جرم قدم‌هایی برداشته شود.