رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

کلاهبرداری ۴۵۰میلیون ریالی با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا

مرکزی-کلمه نیوز-رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شناسايي و دستگيري یک کلاهبردار که با ارسال پيامک حاوي لينک جعلي سامانه ثنا، اقدام به برداشت از حساب شهروندان مي کرد، خبر داد.

سرهنگ احسان آنقی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی شکایت یک نفر از شهروندان زرندیه مبنی بر اینکه با ورود به لینکی ناشناس با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب این فرد برداشت شده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت برای مشاهده ابلاغیه در پیامک ارسالی وارد لینک معرفی شده شدم که پس از ورود و پرداخت ۲۰ هزار ریال جهت دریافت خدمات سامانه ثنا، متوجه شدم علاوه بر این که خدماتی دریافت نکرده ام، ۴۵۰ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در ادامه از هموطنان خواست که به هیچ وجه لینک های موجود در پیامک ها را باز نکنند و ادامه داد: پیام های ارسال شده از سر شماره های نامعتبر را نادیده بگیرید و توجه داشته باشید پیامک هایی که از سمت ارگان های دولتی و با هدفی خاص برای کاربران ارسال می شود فرستنده ای معتبر داشته و فاقد هرگونه لینک است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا به شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.