مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

کاهش مصرف برق استان مرکزی با تغییر زمان فعالیت بانک ها

مرکزی-کلمه نیوز-مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:با تغییر زمان کاری بانک چهار مگاوات مصرف برق استان کاهش داشته است .

محمد نظام آبادی در نشستی با سرپرستان بانک‌های عامل استان مرکزی ،بابیان این مطلب افزود: تولید برق از طریق مولّدهای برق اضطراری در ساعات کاری ادارات، سازمان ها و بانک‌ها به ویژه در زمان اوج مصرف ، یک همکاری جدی در کاهش پیک بار مصرفی شبکه برق محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و کاهش تعداد لوازم روشنایی تا حد مطلوب و استفاده از لوازم سرمایشی در حد دمای آسایش ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد از مهم‌ترین اقدامات بانک‌ها برای کاهش مصرف برق بوده است.

نظام آبادی اظهار کرد: تأمین قسمتی از برق مصرفی ساختمان‌ بانک‌ها با استفاده از انرژی‌های نو مانند سلول‌های خورشیدی یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش مصرف برق در این اماکن است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تغییر دمای محیط و حفظ آن در دمای آسایش  ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی شده، به طوری که اثر این اقدامات در کاهش هزینه برق مصرفی واحدهای بانکی به خوبی مشاهده خواهد شد.