فودبلاگرها و فعالان غذا در فضای مجازی نظم داده می‌شوند

میز گردشگری نان و شیرینی با هدف هویت‌بخشی و برندسازی شهرها تشکیل شد و مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز بر نظام‌دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی غذا یا فودبلاگرها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، سیدمصطفی فاطمی ـ مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ در نشست میز گردشگری نان و شیرینی که در موزه رستوران رفتاری با حضور جمعی از صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی تشکیل شد، یادآوری کرد: با توجه به این‌که پرداختن موضوعات مربوط  به شاخه‌های گردشگری با راه‌اندازی و فعال کردن میزهای تخصصی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی به شمار می‌آید، از این رو میز گردشگری نان و شیرینی به عنوان زیر مجموعه گردشگری خوراک، با برگزاری نخستین جلسه رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.

اوهمچنین گفت: آموزش و افزودن تعداد راهنمایان تخصصی گردشگری خوراک به عنوان اولویت اصلی و نیز نظام‌دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی غذا یا فودبلاگرها یکی از نیازهای اصلی در رشد و توسعه گردشگری خوراک به عنوان محصولی نوپا در صنعت گردشگری کشور به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با بیان این‌که میز گردشگری نان و شیرینی نیز همانند سایر میزها با مدیریت بخش خصوصی هدایت خواهد شد، افزود: با فعال کردن کارگروه‌های مختلف زیرمجموعه هر یک از میزها موضوعات تخصصی به صورت پروژه‌محور در میان جامعه تخصصی و مخاطب اصلی پیش خواهد رفت.

فاطمی با اشاره به این‌که هر یک از شهرهای کشورمان دارای هویت، صدا، مزه، طعم و حتی بوهای متمایزی هستند، افزود: وجود طیف گسترده و متنوع نان و شیرینی یکی از راه‌های هویت‌بخشی و برندسازی شهرها به شمار می‌آید که با تلفیق این موضوع به گردشگری می‌توانیم به افراد، مکان‌ها، روش‌های طبخ و حتی زمان‌های پخت، هویت و معنای دوباره دهیم و با ورود آن‌ها به این صنعت سبز، محصولی دیگر برای جذب گردشگران معرفی و زمینه آشنایی هموطنان با فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی را فراهم آوریم.

در جمع‌بندی سخنرانی دیگر صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی حاضر در نخستین نشست میز نان و شیرینی این انتظار بیان شد که نقشه راه گردشگری خوراک در بازه زمانی تعریف شده برای پیشبرد برنامه‌ها  تهیه شود. همچنین ایجاد سناریو گردشگری خوراک، توسعه محصولات این نوع از گردشگری، توسعه درونزا و پایدار مقاصد، ایجاد جذابیت، تمرکز و رقابت‌پذیر کردن زنجیره فعالیت، نیازسنجی و ارزیابی گردشگری از نگاه گردشگری خوراک، استانداردسازی و تعریف نشان برای مقاصد و در نهایت استفاده از دانش، فناوری و تکنولوژی مربوطه نیز از دیگر انتظارات بیان شده بود.

انتهای پیام