رییس جمهور در سفر به استان مرکزی خبر داد؛

تصویب ۲۲۰ طرح در حوزه‌های مختلف استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس جمهور گفت: بیش از ۲۲۰ طرح را در حوزه‌های مختلف، برای استان مرکزی قطعی کردیم.

رئیس جمهور در آخرین برنامه سفرش به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر، بیش از ۲۲۰ طرح را در حوزه‌های مختلف، برای استان مرکزی قطعی کردیم.

دکتر ابراهیم رئیسی افزود: از این تعداد ۵۰ طرح در حوزه زیربنایی، ۳۹ طرح در حوزه آب و کشاورزی، ۶۵ طرح در حوزه فرهنگی آموزشی، ۲۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۹ طرح خاص، ۸ طرح در حوزه صنعت و معدن، ۲۳ طرح در حوزه اجتماعی و ۱۰ طرح در حوزه قضایی و انتظامی است.

رئیس جمهور ابراز کرد: پیگیری این طرح‌ها در مرکز به عهده معاونت اجرایی رئیس جمهور و در استان بر عهده استاندار است تا موانع را شناسایی کنند و رسانه ها نیز با مطالبه گری در به نتیجه رساندن کار تاثیرگذار هستند.

رئیس دولت سیزدهم گفت: در سطح کشور کار‌های خوبی انجام شده و درسطح استان هم با تخصیص اعتبارات انتظار رشد جهشی در بازگشت به فعالیت صنایع تعطیل و نیمه تعطیل را داریم.

رئیسی با اشاره به ظرفیت صنایع بزرگ در استان مرکزی گفت: برای صنایعی مثل هپکو، آذرآب و ماشین سازی موضوع سرمایه درگردش را به عنوان یکی مصوبات این سفر در دستور کار قرار دادیم.

رئیس جمهور گفت: در حوزه کمبود آب شرب اعتباراتی تخصیص یافت و در حوزه آلودگی هوا ایجاد ۱۰۰۰ هکتار درختکاری، ایجاد ایستگاه‌های پایش گرد و غبار، نصب فیلترها، و مسئولیت اجتماعی صنایع و صرف بخشی از درآمدشان برای کار‌های اجتماعی از دیگر مصوبات در استان مرکزی بود.

رئیسی گفت: انتقال دفاتر صنایع استان مرکزی که در تهران مستقر هستند به خود استان، سیاست درستی بوده، اما باید بررسی شود که قانون بوده یا دستورالعمل و حتما باید پیگیری و دنبال شود تا از درآمدشان در استان استفاده شود.