مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

تمام شهرستان ها از منافع سفر منتفع می شوند

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در نشست خبری با موضوع کاروان اعزامی ورزشکاران و مربیان استان مرکزی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستایی( جام پرچم) و تجلیل از خبرنگاران ورزشی استان مرکزی، گفت: مسابقات جام پرچم به عنوان یک طرح ملی که آغاز آن در سالیان دور از استان مرکزی بوده و به سراسر کشور تسریع یافته است امسال نیز برگزار خواهد شد.

عابد حقدادی افزود:ددر پروژه های سفر تعدادی از آنها مربوط به کل استان است مانند دهکده المپیک و در تمامی شهرستان ها مصوباتی داریم و تمام شهرستان ها از منافع سفر منتفع می شوند.

وی اظهار کرد: ۴۱ پروژه عمرانی اولویت دار در استان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد وجود دارد و کل پروژه های باقی مانده حدود ۷۶ پروژه است که ۴۱ پروژه آن اولویت دار است و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای پایان کار پروژه های اولویت دار اعتبار نیاز است.

حقدادی تامین اعتبار ۷۶ پروژه استان را حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: توجه به ورزش مسجد محور از دیگر برنامه‌ها است و در این راستا ۴۰ مسجد به تجهیزات ورزشی مجهز شده است.

وی بیان کرد: تجهیز ۱۲ مرکز ترک اعتیاد به تجهیزات ورزشی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است، ضمن اینکه در هیات پزشکی و ورزشی استان، خدمات خوبی ارایه شده و سعی شده در رویکرد جدید حمایت جدی‌تر و بهتری از قهرمانان داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: در بخش ورزش و جوانان ۸۰ درخواست تسهیلات کرونا داشتیم که ۱۰ میلیارد ریال درخواست شد و حدود ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: صنایع استان مرکزی هم اکنون حمایت‌های خوبی از ورزش دارند که امید است روز به روز افزایش یابد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی اضافه کرد: تکمیل استخر پنج مرداد از بحث ماده ۲۷ و اعتبارات ملی در دست پیگیری است و تا پایان سال جاری به طور حتم تعیین تکلیف می‌شود.

وی ابراز کرد: اداره کل ورزش و جوانان در حوزه های مختلف عملکردی خودش هم در حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان، فعالیت های جوانان را ساماندهی می کند که بیشتر در حوزه جوانان تکالیف رصد و پالایشی بنابر قوانین بالادستی را برعهده دارد و کمتر عملکردی برایش تعریف شده است و در حوزه ورزش بانوان نیز آموزش و توسعه فعالیت های آموزشی و احداث زیرساختهای ورزشی و بازسازی اماکن و تجهیزات ورزشی و در بخش نگهداری از این اماکن تکالیفی را عهده دار است.

وی افزود: در حوزه بازی‌های کشورهای اسلامی و ورزش روستایی و در حوزه جوانان و در بخش مشارکت های اجتماعی جوانان در حوزه اوقات فراغت نیز رصد و پایش وضعیت ازدواج جوانان و انجام آموزش های مرتبط در این حوزه و فعالیت های فرهنگی را در معاونت جوانان عهده دار هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی امروزه تشکلهای جوانان ظهور و بروز خوبی را در کشور دارند و در حال حاضر در استان مرکزی ۱۰۶ تشکل یا سازمان مردم نهاد جوانان در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، مبارزه با سو اثرات مواد مخدر، کاهش آسیبهای اجتماعی و ورزشی در حال فعالیت هستند و تعداد سمن های جوانان استان نیز رشد خوبی داشته است.

حقدادی گفت: در سال ۹۵ با ۱۲ سمن فعالیت را در استان شروع کردیم که عمدتا در اراک و خنداب فعال بودند و امروز در تمام شهرستان های استان سمن فعال داریم که نمایندگان جوانان و مردم در حوزه های مختلف هستند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی ادامه داد: ۲ سند کاهش آسیب و کاهش طلاق در سال‌های گذشته در استان مرکزی تدوین شده بود و با وجود کارهای کارشناسی، کار زیاد و یافته‌های خوب، به دلیل برخی سلیقه‌ها کنار گذاشته شده بود و اخیرا بحث به روزرسانی این سندها از استاندار مرکزی درخواست شده و مقرر شده بخشی از اعتبارات این اداره به این مهم اختصاص یابد.

وی افزود: برگزاری مجامع آیین نامه خاصی دارند و آیین نامه جدید در بحث اختیارات رییس و سرپرست هیات، تفاوت چندانی قائل نبود و هیاتهایی که با سرپرستی اداره می شد اکثرا رییس قبلی به عنوان سرپرست باقی ماند و باقی نیز که تمایل به کار نداشتن از همکاران اداری برای راهبری هیات استفاده شد و دیگر دلیل اینکه انتخاب مجامع به درازا کشیده شد این بود که برشی از اساسنامه فدراسیون ها به عنوان آیین نامه انتخاب شده و قوانینی ایجاد شده که پروسه انتخاب زمان بر شده است.

وی ادامه داد: با گسترش کرونا برگزاری مجامع حضوری منع شده بود و مجامع انتخابی قابلیت برگزاری وبیناری را ندارند و دیگر اینکه ۱۳ هیات در استان سرپرست دارند.

حقدادی یادآور شد: حضور همکاران در هیات ها هیچ منعی ندارد و فقط از دو محل نباید حقوق دریافت کنند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت:  از ابتدای امسال تاکنون، ۳۴ بانوی ورزشکار این استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند و ۱۲ نفر عضو تیم ملی هستند.

مهین علی بخشی افزود:  ۲۴ تیم بانوان این استان در این مدت، به مسابقات کشوری اعزام شدند که ۲۰ مدال رنگین کسب کردند.