رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

شورای راهبری مسجد در استان مرکزی تشکیل شده است

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: سند خوبی در استان مرکزی تدوین و شورای راهبری مسجد تشکیل شده که مسئولان استان به آن اهتمام دارند و طلبه‌ها با افتخار مسئولیت خدمت به مسجد را برعهده گرفتند.

حجت‌الاسلام محمد قمی در همایش روز جهانی مسجد با اشاره به جایگاه مساجد در جامعه اظهار داشت: امام مسجد فقط پیشنماز نیست بلکه در بسیاری مواقع امام یک محله است به طوری که اگر یک خانواده کم‌بضاعتی توان تهیه جهیزیه ندارد این موضوع دغدغه مسجد محله می‌شود و همه برای کمک به این خانواده تلاش می‌کنند بنابراین از همه آنها و مسجدی‌ها که برای مشکلات مستضعفان چاره‌اندیشی و اقدام می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: در استان مرکزی در آستانه روز جهانی مسجد با اشتیاق حضور پیدا کردم زیرا تکاپوی همه برای به جایگاه درست نشستن مسجد را می‌بینم که ثمره می‌دهد و روند حرکت استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌ها شتاب بیشتری دارد هرچند که با نقطه مطلوب فاصله دارد اما روند رشد قابل تحسین است.

قمی تصریح کرد: شورای راهبری مسجد به خوبی در این مسیر قدم برمی‌دارد و نمایشگاه مسجد تمدن‌ساز، آموزش‌ها و سایر موارد اقدام ارزشمندی است که باید ارتباط طلبه‌ها با یکدیگر وسیع باشد و تجارب ارزشمند خود را به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به اینکه مسجدی‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا با تمام توان برای خدمت به مردم به میدان آمدند و مساجد پایگاه سلامت شدند، گفت: این موضوع که محور جامعه‌پردازی و نقشه الهی هدایت بشر و جامعه‌پردازی توحیدی مسجد باشد و در استان مرکزی اهتمام جدی وجود دارد بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: نگرش توحیدی ما خدمت به مردم را افتخار می‌داند اما این موضوع غایت نگاه ما به مسجد نیست به عبارتی در مسیر حیات مسجدی و توحیدی یک ضرورت است که غایت سایه‌گستر شدن اندیشه توحیدی است.

قمی با اشاره به سخنان امام(ره) گفت: امام(ره) فرمودند هدف ما بالاتر از آن است که تصور می‌شود به عنوان مثال ملی‌گرایان تصور کردند که هدف ما پیاده کردن اهداف بین‌الملل اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است که کم شدن فقر و گرسنگی و رسیدگی به نیازمندان یکی از وظایف ما است.

وی افزود: مسجد باید محل اتکا و امید مستضعفان باشد و تا زمانی که شرک و کفر وجود دارد مبارزه نیز ادامه دارد و تا زمانی که مبارزه است ما نیز هستیم و تصمیم‌ داریم پرچم لا‌اله‌الا الله را بر فراز قلل رفیع بزرگواری و کرامت به اهتزاز در آوریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اقامه حق و برافراشتن پرچم لا اله الا الله یک هدف الهی،ربانی و توحیدی است که دنیا در مقابل آن ناچیز است بنابراین مسجد در اسلام همیشه مرکز جنبش و شروع حرکت‌های اسلامی بوده به همین سبب برای اقدامات فرهنگی باید از ظرفیت جوانان استفاده کرد.

قمی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی و حرکت قوای اسلامی برای سرکوبی کفر و کفار از مساجد آغاز شده و مساجد باید برای تبلیغ اسلام و حرکت اسلامی و قطع ایادی شرک و کفر و تایید مستضعفان در مقابل مستکبران پایگاه باشند بنابراین همه اقدامات با افتخار در این راستا انجام می‌شود اما تنها به این اقدامات بسنده نمی‌شود و از افق‌های بلند توحیدی تحقق اراده الهی مورد توجه است.

وی ادامه داد: باید پایگاه جهاد تبیین مسجد باشد و مسجدی‌ها تبیین حق و حقیقت را در اولویت قرار دهند و امیدواریم در گام دوم با این انگیزه‌های توحیدی، الهی و مومنانه مسجد پایگاه جهانی اندیشه توحیدی در جامعه بشری شود که استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها جلوتر است و کلمه حق در مقابل باطل باید از مسجد و مسجدی‌ها تبیین شود.