مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی:

عملیاتی شدن ۷۶ پروژه بزرگ و کوچک در راستای نگهداری و ساخت راههای استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در نشست خبری از عملیاتی شدن 76 پروژه بزرگ و کوچک در راستای نگهداری و ساخت راههای استان مرکزب با اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال خبر داد.

مهرداد جهانی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، در اقدامی جهـــادی و در راستای تلاش برای تحقق اهداف دولت مردمی، بمنظور رضایتمندی عموم مردم شریف استان و کاربران جــاده ای با تجهیز کارگاههای نگهداری و ساخت شبکه راههای استان، از ابتدای دولت سیزدهم عملیات اجرای ۷۶ پروژه راهداری و راه روستایی را با هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار شروع کرده است.
وی ابراز کرد: در همین راستا و با جدیت بکار گرفته شده، در حال حاضر پروژههای مختلفی به ارزش ۶۷۷ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسیده و مابقی آن در حال اجراست.

جهانی گفت: با توجه به اقدامات بعمل آمده و تحقق برنامه های هدف، در سال جــاری شاهد شکوفایی پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای خواهیم بود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار طی سال ۱۴۰۱ برای پروژه های عمرانی این اداره کل مصوب شده است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ ضمن تلاش برای افزایش میزان اعتبارات بتوانیم با تلاش مضاعف برای راههای استان گامی ارزشمند برداریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی با داشتن یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان، در مجاورت هفت استان: تهران، البرز، قزوین، همدان، لرستان، اصفهان و قم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این استان با قرار گرفتن در مرکز کشور و همجواری با پایتخت، استان مرکزی را به کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور مبدل ساخته که این امر موجب شده تا راههای استان از نظر ترددهای بین استانی پس از تهران و البرز، سومین رتبه کشور را از نظر حجم تردد بخود اختصاص دهد، همچنین قرار گرفتن چند استان صنعتی، گردشگری و زیارتی در کنار هم به مرکزیت مرکزی، بیش از پیش بر اهمیت راههای استان افزوده است.

جهانی پیرامون اهمیت راه های استان مرکزی نیز بیان کرد: استان مرکزی دارای ۶۴۵۰ کیلومتر انواع راه شریانی، اصلی، فرعی، روستایی، بزرگراه و آزادراه است که از این رقم حدود ۷۵درصد شامل راههای روستایی است که حجم بسیار بالایی از ترددهای جاده ای از یک چهارم راههای استان انجام میشود که با توجه به برخورداری از رتبه سوم تردد بین استانی در کشور، مسلما کنترل ترافیک و نگهداری و مدیریت راههای موجود با این حجم از ترافیک مسئولیت بسیار بزرگی است که ما در این مسیر با تمام توان و جدیت در تلاشیم تا با سطح سرویس دهی حداکثری بتوانیم خدمات لازم را به کاربران جاده ای ارائه دهیم.

وی افزود: راههای روستایی که یکی از ارکان اصلی توسعه روستاها بشمار میرود ۷۵ درصد از راههای استان را بخود اختصاص داده که طبق برنامه های در نظر گرفته شده، علاوه بر نگهداری مستمر از راههای موجود، بر اساس اولویتهای تعیین شده برخوردار ساختن روستاها از راه آسفالته از برنامه های مهم این اداره کل می باشد و دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

جهانی گفت: این اداره کل از گستردگی زیادی در فعالیتها و تحقق رسالت سازمانی برخوردار است که از آن جمله میتوان به نگهداری راهها، نگهداری و توسعه ابنیه فنی راهها، نگهداری، توسعه و ارتقای ایمنی راهها، نگهداری ماشین آلات راهداری و مدیریت فعالیتهای جاری راهداری در سطح استان، ساخت راههای فرعی و روستایی، نگهداری و توسعه سامانه های هوشمند جاده ای به منظور مدیریت هوشمند راهها، نگهداری و توسعه راهدارخانهها، مدیریت سیستم حمل و نقل جادهای در حوزه کالا و مسافر، نظارت بر فعالیت ناوگان حمل و نقل در جهت ارتقای ایمنی، ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک بمنظور رانندگی ایمن و تلاش برای کاهش تصادفات جــادهای، آگاهسازی عموم مردم از اقدامات انجام شده و خدمات دولت نسبت به ولی نعمتان ایران اسلامی توسط روابط عمومی با مشارکت و همراهی اصحاب رسانه، فعالیتهای مختلف فرهنگی، تامین نیروی انسانی و حفاظت و حراست از کارکنان اشاره کرد.

وی یادآور شد: امسال نیز با تداوم تلاش ها تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این اداره کل مصوب شده تا وضعیت راههای استان ارتقا یافته و کاربران جاده ای با آرامش خیال بیشتری نسبت به گذشته از راههای استان عبور کنند.