مدیرکل هواشناسی استان مرکزی خبر داد؛

افتتاح ایستگاه اقلیم شناسی خودکار «مهرگان» در استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز- مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ایستگاه اقلیم شناسی خودکار مجتمع گلخانه داران مهرگان امان آباد شهرستان اراک با حضور مسئولین استانی و شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

محمد کمالی در این آیین گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام عظمی ولایت (مدظله العالی) که به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده است، ایستگاه اقلیم شناسی خودکار مجتمع گلخانه داران مهرگان امان آباد با هدف دسترسی گلخانه داران و کشاورزان منطقه به پارامترهای مختلف هواشناسی احداث شد.

وی افزود: امروزه با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت بویژه در کشورهای در حال توسعه، انجام اقدامات و برنامه ریزی های لازم با کمک علوم مختلف از جمله دانش هواشناسی در جهت تامین امنیت غذایی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و افزایش عملکرد در واحد سطح مورد توصیه قرار می گیرد.

کمالی ابراز کرد: به کمک پارامترهای هواشناسی گلخانه داران و کشاورزان می توانند ضمن کاهش تنش های احتمالی به محصولات، راندمان تولید را افزایش دهند و تولید در گلخانه ها در مقایسه با فضای باز، بسته به نوع محصول می تواند افزایش عملکردی بین ۲ تا ۱۰ برابر داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: با هدف توسعه و تکمیل شبکه ایستگاه های هواشناسی و خدمت رسانی مطلوب به مردم و بویژه کشاورزان منطقه، ایستگاه اقلیم شناسی امان آباد شهرستان اراک به حول قوه الهی با حمایت های مدیران سازمان هواشناسی کشور و مسئولین شریف استان با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریالی امروز در گرامیداشت هفته دولت به بهره برداری رسید.