برگزاری آیین افتتاحیه دوره توانمند سازی دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی در مشهد مقدس

مرکزی-کلمه نیوز- آیین افتتاحیه دوره توانمند سازی دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع دانشجویان دوره توانمندسازی فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان مرکزی در مشهد مقدس گفت: هربار که به سخنان رهبری گوش می دهم طراوت و تازگی اش را احساس می کنم و این توقع را دارم که فعالیت فرهنگی حتما از این سخنان استفاده نمایند.

کلانتری افزود: شناسایی وضع موجود مسئله مهمی است که باید در آن کنش ورزی داشته باشیم.

وی با اشاره به تحولات اخیر علمی و فرهنگی در جهان ادامه داد: این اجماع در جوامع نخبگانی وجود دارد که شتاب و سرعت تحولات علی الخصوص در حوزه فناوری بسیار زیاد و شگرف است. صاحب نظران معتقدند که حوزه فناوری مهم ترین و یا یکی از مهم ترین بنیان های تغییرات، بحث فناوری های مانند آی تی، کوانتوم، نانو، بایو و علوم شناختی است که همگرایی این فناوری ها با هم و با فضای مجازی تغییرات زیادی را در پی دارد. این تحولات هم عمق بسیار زیادی دارند و هم وسعت زیادی به این دلیل به آن تحولات تمدنی می گویند.

کلانتری در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در این خصوص گریزی زد و گفت: رهبر انقلاب معتقد است که تمدن جدیدی در حال شکل گیری است و ما باید خودمان را برای تطبیق و هماهنگی با این موضوع آماده کنیم.

وی در خصوص اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز نیز گفت: لزوم جدی گرفتن فضای مجازی در‌ سطح تنظیم‌گری، فناوری‌ها و پلتفرم‌ها از مباحثی است که کشور ما در این زمینه جزو کشور های عقب افتاده است. جنگ جدید، جنگ پلتفرم‌هاست که کشور ما در این زمینه بسیار جای کار دارد. این موضوع را می توان در نقش پلتفرم های خارجی در ترور شهید فخری‌زاده مشاهده کرد.