ایران دومین بازار جذاب لوازمخانگی در جهان
گروه اقتصادی: سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: بازار لوازم خانگی ایران بسیار جذاب است به طوری که دومین بازار جذاب لوازم خانگی در جهان است.حمیدرضا غزنوی اظهار کرد: ورود سرمایه گذاری خارجی به صنعت لوازم خانگی در حال حاضر نیاز این صنعت است و صنعت گران داخلی خواهان این امر هستند.وی افزود: البته جذب سرمایه […]
وی تصریح کرد: از سال ۵۲ تا ۵۶ بیش از ۷۰۰ شرکت خارجی برای تولید و سرمایهگذاری وارد ایران شدند، اما این سرمایهها تا به امروز به دلایل مختلف اتلاف شده اند.سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اضافه کرد: جذب سرمایه خارجی بسیار میتواند ارزشمند و تاثیر گذار در صنایع کشور باشند، اما انجام این کار بسیار حساس است و باید با دقت بسیار زیادی انجام گیرد.
غزنوی مطرح کرد: در حال حاضر هیچ برند بین المللی در ایران سرمایه گذاری ندارد و ضعف این موضوع به حد بسیار زیادی در کشور احساس میشود؛ این در حالی است که ظرفیت تولید در ایران بسیار بیشتر از ظرفیت استفاده شده است.وی بیان کرد: سرمایه گذاری توسط تولیدکننده داخلی در کشور به دلیل مشکلات موجود به حد کمی رسیده است، بنابراین با جذب سرمایههای خارجی میتوان رونق مجددی به صنایع کشور بخشید، ضمن اینکه وابستگی به محصولات خارجی هم از بین میرود.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار کرد: جذب سرمایه خارجی فقط برای تولید محصول نهایی نیست بلکه میتوان از این طریق تمام قطعات و مواد اولیه برای تولید را تامین کرد.وی تصریح کرد: بازار لوازم خانگی کشور سالانه به ۶ میلیون دلار کالا نیاز دارد که ۲ میلیون دلار آن خارجی است و به صورت قاچاق وارد کشور میشود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰