واکنش مشتریان تبلیغاتی متا به بازگشت ترامپ

مدیران آژانس تبلیغاتی پیش بینی کردند بازگشت احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به فیس بوک و اینستاگرام، بعید است در نحوه هزینه تبلیغات کنندگان با دومین شرکت بزرگ تبلیغات دیجیتالی جهان تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، این خبر خوبی برای شرکت متا پلتفرمز است که ارزش سهامش طی سال میلادی گذشته در بحبوحه تورم کم سابقه که باعث کاهش هزینه تبلیغات توسط برندها شد، نصف شد.

شرکت متا در یک پست وبلاگ، فعال شدن حساب‌های ترامپ در فیس بوک و اینستاگرام را اعلام کرد اما خاطرنشان کرد ترامپ در صورت تخلف‌های مکرر، با مجازات‌های شدیدتری مواجه خواهد شد. این شرکت دو سال قبل، پس از این که ترامپ افراد مهاجم به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ را تمجید کرد، حساب‌های کاربری او را تعلیق کرد.

اگرچه بررسی متا درباره این که آیا باید حساب ترامپ دوباره فعال شود، پولاریزه شده بود اما خریداران تبلیغات می گویند دسترسی این پلتفرم به ۳.۷ میلیارد کاربر، برای بسیاری از کسب و کارها، حائز اهمیت است.

گروه‌های مدافع حقوق مدنی از تصمیم متا، انتقاد کردند. در ژوییه سال ۲۰۲۰، هزاران تبلیغ کننده در راستای کمپین فشار بر فیس بوک برای اقدامات بیشتر به منظور مقابله با نفرت پراکنی، فیس بوک را بایکوت کرده بودند اما این بایکوت، تاثیر چندانی بر درآمد این شرکت نداشت.

اریکا پاتریک، نائب رئیس رسانه اجتماعی پولی در مدیاهاب “آی پی جی” در این باره گفت: نفوذ ترامپ از زمان پایان ریاست جمهوری، ضعیف شده و شاید این، یکی از دلایلی است که مشتریان درباره تاثیر بازگشت او بر تبلیغاتشان، پرس و جو نکرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، نوامبر گذشته، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر ممنوعیت دائمی این پلتفرم علیه ترامپ را رفع کرد. بسیاری از آگهی دهندگان بزرگ، بلافاصله پس از آغاز مالکیت ماسک بر توییتر، هزینه در این پلتفرم را متوقف کردند. طبق آمار استاندارد مدیا ایندکس، هزینه تبلیغات در توییتر در دو ماه آخر سال ۲۰۲۲، افت شدیدی پیدا کرد.

انتهای پیام