مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

سومین پویش بذرکاری در دانشگاه اراک برگزار شد

مرکزی-کلمه نیوز- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از برگزاری سومین پویش بذرکاری در دانشگاه اراک خبر داد.

عبدالحسین محمدی در جریان برگزاری سومین مرحله از پویش بذکاری با بذر بادام کوهی در محوطه دانشگاه اراک بیان کرد: این بذر کاری در حاشیه پروژه های آبخیزداری اجرا شده دانشگاه اراک با هدف توسعه فضای سبز، کنترل فرسایش، اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و فرهنگ سازی بذر کاری و نهالکاری در بین جامعه دانشگاهی انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه پویش های مردمی بذرکاری تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب، برای بذر کاری و نهالکاری از گونه های بومی و با نیاز آبی کم استفاده می‌شود و اجرای پویش های مردمی بذرکاری تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه پویش های بذرکاری متعددی در سطح استان در حال برگزاری است،افزود: دانشگاه های استان می توانند با هماهنگی و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بذر و نهال رایگان دریافت کرده و با بهره‌ گیری از ظرفیت های موجود در راستای افزایش فضای سبز محیط دانشگاه ها با بذر کاری و نهالکاری اقدام کنند.

در این مراسم، دکتر امیر انصاری رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه اراک نیز بیان کرد: متاسفانه اراک به مانند دیگر شهرهای آلوده کشور، در روزهای اخیر هوای مناسبی نداشته است و از این ظرفیت درختکاری می توان برای توسعه فضای سبز استفاده کرد و دانشگاه اراک به لحاظ جغرافیایی در فضایی واقع شده که دره بالادست دانشگاه ظرفیت خوبی برای توسعه فضای سبز دارد.

وی اظهار کرد: در این منطقه از اراک، ۱۰۰ گونه جانوری خزنده ، پرنده و … شناسایی شده است و به دلیل قرق صورت گرفته و عدم حضور جامعه انسانی در این دره شاهد حضور حیات وحش و انواع پرنده ها هستیم.

انصاری با اشاره به تدوین کتاب تنوع زیستی در دانشگاه اراک گفت: این منطقه ظرفیت بالایی دارد و با توجه به تفاهم نامه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باغ گیاه شناسی غرب کشور در این منطقه احداث می شود و می تواند به محلی برای کار علمی و پژوهشی تبدیل شود.