چین چراغ قرمز بی‌ام‌و شد

گروه اقتصادی: بی‌ام‌و حاشیه سود کمتر از حد انتظار را در بخش اصلی خودروسازی خود در سه ماهه دوم گزارش کرد، زیرا رقابت شدید و تقاضای ضعیف در چین بر فروش این خودروساز لوکس تاثیر گذاشته است.   به گزارش ایسنا، بر اساس اجماع بدست آمده این شرکت، حاشیه سود قبل از بهره و مالیات […]

گروه اقتصادی: بی‌ام‌و حاشیه سود کمتر از حد انتظار را در بخش اصلی خودروسازی خود در سه ماهه دوم گزارش کرد، زیرا رقابت شدید و تقاضای ضعیف در چین بر فروش این خودروساز لوکس تاثیر گذاشته است.
 

به گزارش ایسنا، بر اساس اجماع بدست آمده این شرکت، حاشیه سود قبل از بهره و مالیات این خودروساز آلمانی در بخش خودروهای خود از ۹.۲ درصد در مدت مشابه سال گذشته به ۸.۴ درصد کاهش یافت که کمتر از ۸.۷ درصدی است که تحلیلگران انتظار داشتند.

بی‌ام‌و همچنین به سطح بالایی از سرمایه‌گذاری اشاره کرد و انتظار می‌رود رکورد هزینه‌های این خودروساز برای بازسازی مدل و خودروهای الکتریکی در سال جاری به اوج خود برسد. این شرکت دستورالعمل خود را برای سال ۲۰۲۴ تأیید کرد و کاهش جزئی در درآمدهای گروه قبل از مالیات را به دلیل هزینه‌های بالاتر مربوط به تحقیق و توسعه، تولید و کارکنان نشان داد.

حاشیه سود بخش خودروی بی‌ام‌و در سه ماهه دوم در پایین‌ترین سطح محدوده هدف کل سال شرکت یعنی هشت تا ۱۰ درصد قرار گرفت. بی‌ام‌و و همتایانش در بازار کلیدی خود در چین تحت فشار هستند، جایی که خودروسازان محلی با خودروهای برقی ارزان‌تر سهم خود را به دست می‌آورند و رقبای اروپایی خود را مجبور می‌کنند قیمت‌ها را کاهش دهند.

طبق گزارش رویترز، این خودروساز مستقر در مونیخ در شش ماهه اول سال شاهد کاهش چهار درصدی در فروش خود در چین بود اما عملکرد بهتری نسبت به فولکس‌واگن و مرسدس در منطقه داشت. بی‌ام‌و در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار دارد وضعیت اقتصادی چین در سه‌ماهه سوم تثبیت شود.