ابداع روشی برای قابل پیش بینی شدن خدمات دندان پزشکی
کلینیک دندانپزشکی ماهانا در استان البرز در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در دندان پزشکی روشی جدید و منحصر به فردی را ابداع کرده است.
در این روش، علم پیش فرض را که یک پزشک براساس تجربه کاری و مهارتها و متدهای آموخته شده و سلیقه خود در زمینههای ترمیمی انجام میدهد و به طور الگویی یک خدماتی را با نمونه پیش فرض که احتمالا به یک خدماتی را با نمونه پیش فرض که به میزان کمی نزدیک به نتیجه عمل باشد را به یک پروسه کاملا پیش بینی شده تبدیل کرده است.
منظور از علم پیش فرض این است که وقتی بیمار به دندان پزشکی مراجعه میکند و مثلا اگر قرار است یک خدمات ترمیمی یا خدمات زیبایی را انجام بدهد مهمترین دغدغه بیمار این است که چهره من بعد از عمل چگونه خواهد شد؟ اینکه به بیمار توضیح بدهیم وضعیت ظاهری او چگونه خواهد شد تاکنون مسئله دشواری بوده و شبیه به سفر در زمان است اما تیم تحقیقاتی کلینیک ماهانا با سرپرستی و مدیریت آقای دکتر مهیار طاهری با بهره گیری از علم دیجیتال و ترکیب هوش مصنوعی موفق شده به صورت واضح تصویر بعد از عمل بیمار را به مراجعه کننده نشان دهد و بیمار تصویر آینده خودش را حتی قبل از اجرای عمل ببیند و متوجه بشود که چهره او بعد از عمل چگونه خواهد شد. به این ترتیب بیمار به یک شناخت دقیق از چهره و آناتومی دندان خودش خواهد رسید و قادر است با توجه به نظرات و سلیقه خود انتخابهای مختلفی داشته باشد. دراین روش کلینیک ماهانا، با استفاده از هوش مصنوعی خدمات کاملا پیش فرض را به خدمات پیش بینی شده تبدیل کرده است. مهمترین فایده این خدمات کاملا پیش بینی شده این است که اگر بیمار بخواهد در داخل طرح زیبایی یا طرح ترمیمی سلیقهای را دخیل کند، میتواند به صورت واضح و کامل قبل از اجرای پروسه درمان متوجه نتایج بعد از عمل بشود، و سلیقه و نظر خود را اعمال کند و به پزشک انتقال دهد. با توجه به اینکه در تمام خدمات نوین، هوش مصنوعی در حال ورود هست خرسندیم که این پروژه در علم دندان پزشکی اولین قدم موفق خدماتی را در کشور برداشته است. استفاده از هوش مصنوعی باعث شده که این پروژه کاملا اقتصادی و با صرفه باشد.
این کار بزودی در سطح کشور و به صورت گسترده عملیاتی میشود.
کلینیک دندانپزشکی ماهانا حدود یک سال و نیم است که به صورت پاره وقت روی این پروژه کار کرده و بعد از تحقیقات و فعالیتهای گسترده پروژه تبدیل خدمات پیش فرض دندان پزشکی به پیش بینی شده به صورت عملیاتی فعال شده و تاکنون ۷۲ بیمار را بدون هیچ خطایی بعد از شروع پروژه درمان کرده است. استفاده از هوش مصنوعی در دندان پزشکی به نفع بیمار،به نفع زیبا جو وبه نفع متقاضی است.
بر اساس گزارشات دریافتی تا زمانی که ارائه دهنده این تکنولوژی نوین کلینیک دندانپزشکی ماهانا باشد استفاده از این خدمات افزایشی روی قیمت تعرفه خدمات دندانپزشکی این مرکز نخواهد داشت. مزیتی که این روش دارد این است که اگر یک نفر قرار است خدماتی انجام بدهد و به اشتباه سلیقهای یا هر دلیل دیگری قرار باشد مجددا آن را از اول اجرا و تکرار یا جایگزین کند، استفاده از روش پیش بینی شده باعث جلوگیری از تکرار و اشتباه خدمات میشود. این کار قطعا به نفع مراجعه کننده و زیبا جو هست.
مهیار طاهری مدیر و موسس مجموعه شعبات پزشکی ماهانا اعلام کرد که با شروع این پروژه همکاران زیادی وارد این عرصه خواهند شد و امیدواریم که در کنار هر کدام از عزیزانی که در این مسیر گام برمیدارند بتوانیم به مردم خدمت کنیم. گفتنی است که بنا بر آخرین آمار این پروژه نمونه مشابه خارجی ندارد و تاکنون اعلام نشده است که به صورت به صورت خدماتی یا ثبت پروژهای داخل هیچ کدام از سایتهای رسمی اعلام شده باشد که در حال اجرای این پروژه باشد یا در این پروژه موفق شده باشد.
در حال حاضر در ایران کلینیک دندانپزشکی ماهانا در این خصوص پیشرو هست.
سرپرست این پروژه در خصوص تاثیر هوش مصنوعی در دندان پزشکی معتقد است که هوش مصنوعی قطعا در بخش درمان دندان تاثیر گذار است اما مراحل انجام و پیشرفت پروژه به صورت مرحلهای زمان بر خواهد بود. ما یک سال و نیم برای موفیقت این پروژه تلاش کرده تا در زمینههای زیبایی و ترمیمی، به موفقیت کامل برسیم. برنامه بعدی ما این است که با استفاده از هوش مصنوعی تمام خدمات درمانی دندان پزشکی را هم کاملا به صورت پیش بینی شده و تحت حمایت هوش مصنوعی انجام بدهیم.
مهمترین نیتی که این پروژه داشته این است که بتواند دقیقترین و صحیحترین مشاوره را به مراجعه کننده و به خود پزشک انقال دهد. بعضا پیش میآید که ۹۰درصد پزشکان عزیز قبل از اجرای کار با اینکه خودشان مراحل اجرای کار را به صورت دقیق و صحیح میدانند اما در زمینههای سلیقهای دچار تردید هستند. در اینجا سلیقه و شرایط بیمار هم خیلی در فرایند ارائه خدمات دندان پزشکی تاثیر دارد اما کاملا قابل پیش بینی بودن و رویت تصویر آماده بیمار بعد از انجام کار و وضعیت درمانی اش به ما کمک خواهد کرد.
لازم به ذکر است که آقای دکتر مهیار طاهری مدیر و سرپرست این پروژه بالغ بر ۵ سال است که مجموعههای مختلف پزشکی را تاسیس و مدیریت کرده و دراین مدت با فراز و نشیبهای زیادی روبرو بوده است که این مسیر با وجود پیچ و خمهای فراوان با نیروهای جوان پروژههای خود را پیش برده است.
همچنین مجموعههای پزشکی تحت مدیریت ایشان در زمینههای حمایتی همیشه قدم برداشته و به صدها کودک بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار و بیماران بی بضاعت خدمات درمانی رایگان ارائه داده است و در چند سال گذشته خدمات پزشکی فراوانی به موسسه کهریزک ارائه کرده و بانی خیر بوده و در حال حاضر هم آماده پذیرش و ارائه خدمات درمانی رایگان به این عزیزان و علی الخصوص موسسات خیریه خودگردان میباشد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰