جشن شکوفه‌ها در مدرسه شهید خسروی لامرد /ثبت نخستین خاطره تحصیل کلاس اولی‌ها

فارس_ دانش‌آموزان کلاس اولی امروز - ۳۱ شهریورماه - یک روز مانده به آغاز سال تحصیلی با حضور در کلاس درس، اولین روز ورود به بوستان علم و دانایی را جشن گرفتند.

کلمه نیوز_ در این آئین، سرکار خانم حمیده شکیب مدیر آموزشگاه مدرسه شهید خسروی (محله حسین آباد شهر لامرد) با بیان این مطلب که جشن شکوفه‌ها، آغاز فصل نو شدن و شکفتن است اظهار کرد: شروع مهر ورود به دنیای رنگارنگ دانش و و مدرسه و علم است و این جشن، صرفاً یک مراسم نیست، بلکه آغازی است بر سفری طولانی و پر از کشف و تجربه و باید در این مسیر خانواده ها نیز همراه و همگام با معلمان باشند.

او بیان کرد: بوستان دانش را با گل های معطر خوشبو کردیم، دیوارها را آذین بستیم تا شکوفه‌ها و غنچه‌های این بوستان را که برای اولین بار به تماشای بهار علم و دانایی بال گشوده‌اند همراهی کنیم.

وی بیان کرد: دانش آموزان یک روز زودتر به مدرسه آمده اند تا با فضای مدرسه و معلمان خود آشنا شوند و نقطه آغاز علم آموزی را برایشان جشن گرفتیم تا خاطره شیرین روز اول مدرسه در اذهانشان بماند.

سرکار خانم شکیب گفت: سرآغاز مسیر آموختن، خواندن و نوشتن، یادگیری نظم و انضباط و دوستی با همکلاسی ها و تجربه مهرورزی بخشی از همه آن چیزی است که این شکوفه ها قرار است در فضای مدرسه بیاموزند و همین امر شور و شوق کودکانه آنها را که جویای علم و دانایی می باشد، دوچندان کرده است.

این مدیر خوش ذوق و خلاق در‌ پایان با بیان این موضوع که اغلب کودکان قبل از ورود به مدرسه، در دوران پیش دبستانی با برخی از مفاهیم و آموزش ها آشنا می شوند تصریح کرد: با ورود رسمی به فضای کسب علم و دانش از همین امروز برای آنان و خانواده ها روزی به یادماندنی خواهد بود.

خبرنگار/ محمود صابری زاده