بزرگترین اقتصاد اروپا کوچک شد

گروه اقتصادی: موسسات اقتصادی پیشرو آلمان پیش‌بینی خود را برای سال ۲۰۲۴ کاهش داده‌اند و شاهد کاهش ۰.۱ درصدی بزرگترین اقتصاد اروپا هستند.به گزارش ایسنا، این پیش‌بینی اعدادی را که رویترز در اوایل هفته گزارش کرده بود تأیید می‌کند. اقتصاد آلمان در میان همتایان بزرگ خود در منطقه یورو در سال گذشته با ۰.۳ درصد […]

گروه اقتصادی: موسسات اقتصادی پیشرو آلمان پیش‌بینی خود را برای سال ۲۰۲۴ کاهش داده‌اند و شاهد کاهش ۰.۱ درصدی بزرگترین اقتصاد اروپا هستند.به گزارش ایسنا، این پیش‌بینی اعدادی را که رویترز در اوایل هفته گزارش کرده بود تأیید می‌کند. اقتصاد آلمان در میان همتایان بزرگ خود در منطقه یورو در سال گذشته با ۰.۳ درصد انقباض ضعیف‌ترین بود.
 

کارشناسان اظهار کردند که اقتصاد آلمان علاوه بر رکود اقتصادی، تحت تاثیر تغییرات ساختاری نیز قرار گرفته و چشم‌انداز رشد بلندمدت اقتصاد آلمان را تضعیف کرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود تورم در سال جاری از ۵.۹ درصد در سال گذشته به ۲.۲ درصد کاهش یابد.

این موسسات اعلام کردند که سپس در حدود ۲ درصد هدف گذاری شده بانک مرکزی اروپا طی دو سال آینده خواهد بود. مصرف، حتی با وجود تورم در مسیر نزولی، ضعیف باقی می‌ماند زیرا هزینه‌های بالای انرژی، سفارش‌های ضعیف جهانی و نرخ‌های بهره بالا عوارض خود را به همراه دارد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بیکاری امسال از ۵.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۶ درصد افزایش یافته است و این سطحی است که انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۲۶ دوباره به آن برسد.موسسات اقتصادی اکنون رشد آلمان را ۰.۸ درصد در سال ۲۰۲۵ تخمین می زنند که نسبت به پیش بینی قبلی ۱.۴ درصد کاهش یافته و در سال ۲۰۲۶ به ۱.۳ درصد افزایش یافته است.رویترز گزارش کرد که آخرین پیش‌بینی دولت آلمان رشد اقتصادی در سال جاری را ۰.۳ درصد پیش بینی کرده است.