بهره برداری از سه طرح در جمعیت هلال احمر هرمزگان

هرمزگان/ کلمه نیوز-سه طرح درمانی، ورزشی و امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان به بهره برداری رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: این طرح‌ها پایگاه امداد و نجات دوراهی فین، سالن ورزشی شهدای امدادگر بندرعباس و مجتمع جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر هرمزگان است.

مختار سلحشور افزود: برای بهره برداری از این طرح‌ها ۷۱ میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: در پایگاه امداد و نجات دوراهی فین که در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۵۰۰، و زیر بنای ۱۸۵ مترمربع ساخته شده است پنج امداد گر بصورت شبانه روز آماده یاری رسانی به حادثه دیدگان احتمالی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: دو دستگاه آمبولانس و خودروی نجات نیز برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از تصادف و حوادثی مانند سیل و زلزله در پایگاه مستقر شده اند.

سلحشور گفت: به طور میانگین در شبانه روز حدود پانزده هزار دستگاه انواع خودرو در جاده‌های استان رفت و آمد می‌کنند که بیشتر آنها در جاده ترانزیتی بندرعباس به سیرجان ثبت می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: طرح دوم جمعیت هلال احمر هرمزگان مجتمع جامع توانبخشی است که در زمینی به وسعت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع در محله رسالت شمالی بندرعباس به بهره برداری رسید.

سلحشور بیان کرد: با بهره برداری از این مجتمع همه مردم به ویژه جامعه توانخواه می‌توانند با نصف هزینه دیگر مراکز خصوصی مشابه، خدمات درمانی و تخصصی دریافت کنند.

وی تفکیک بخش فیزیوتراپی به دو بخش ارتوپدی و نوروژی و بخش توانخواهان اطفال را از ویژگی‌های منحصر به فرد مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر هرمزگان عنوان کرد.

سلحشورگفت: امکانات و تجهیزات درمانی و توان دهی این مرکز روزانه جوابگوی حدود صد مراجعه کننده است.

وی ادامه داد:همچنین سالن چند منظوره ورزشی شهدای امدادگر به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در محله آزاد شهر بندرعباس آغاز به کار کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: از این پس امدادگران و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر هرمزگان می‌توانند از امکانات ورزشی این زمین چند منظوره رایگان استفاده کنند.

سلحشور گفت: زمین چند منظوره ورزشی شهدای امدادگر برای برگزاری مسابقات، فوتسال، بسکتبال و والیبال ظرفیت و امکانات ویژه دارد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور هم در مراسم بهره برداری از مجتمع جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر بندرعباس گفت: تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات هرمزگان به خودرو‌های نجات و تامین دیگر نیاز‌ها از اولویت‌های جمعیت هلال احمر کشور است.

میثم افشار با ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز  با بیان اینکه افتخار داریم که یکی از بزرگترین مراکز جامع توانبخشی جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس افتتاح می‌شود بیان کرد :این مرکز، خدمات توانبخشی پایه‌ای نظیر ارتوپدی، گفتاردرمانی، ارتز و پروتز (اعضای مصنوعی) و کاردرمانی، خدمات ارزانی را برای گروه‌های سنی مختلف از اطفال تا سالمندان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز یکی از سه مرکز برجسته توانبخشی کشور است افزود: این پروژه نتیجه تلاش‌های مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان و سایر همکاران است که جای تبریک به مردم هرمزگان دارد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور همچنین از افتتاح قریب‌الوقوع مجموعه کلینیک‌های وابسته به این مرکز خبر داد و اضافه کرد: این پروژه به زودی تکمیل می‌شود و روزانه به ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار خدمات ارائه خواهد داد.

پایان خبر/