مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان:

شرایط بهره مندی از معافیت مالیاتی املاک اجاری را اعلام کرد

هرمزگان/ کلمه نیوز-مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: شرط بهره مندی از معافیت مالیاتی سالانه املاک ثبت مشخصات خانه ها و املاک مسکونی در سامانه املاک و اسکان کشور می باشد .

جعفر احسانی مهر اظهار داشت: کسانی که نسبت به ثبت مشخصات املاک و مستغلات مسکونی خود در سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir اقدام نمایند، درآمد حاصل از اجاره آنها معاف از پرداخت مالیات می باشد.

از مهمترین معافیت ها سالانه درآمد اجاره واحدهای مسکونی، در تهران تا مجموع ۱۵۰ متر مربع و در سایر نقاط کشور تا مجموع ۲۰۰ متر مربع خواهد بود.

بدیهی است مالکانی که قراردادهای بلندمدت منعقد نمایند، برای قراردادهای دوساله ۷۰ درصد تخفیف و برای قراردادهای سه ساله و بیشتر مشمول معافیت مالیات ۱۰۰ درصد می باشند.

احسانی مهر تصریح کرد: مالکان مجتمع های مسکونی با بیش از سه واحد استیجاری که مطابق الگوی مصرف مسکن ساخته شده اند، از مالیات معاف خواهند بود .

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان در پایان به همه ساکنان و مستاجران حقیقی و حقوقی توصیه کردند جهت بهره مندی از هرگونه مزایا و تسهیلات مالیاتی حتما با مراجعه به درگاه اسکان و املاک کشور نسبت به ثبت مشخصات املاک درخواستی اقدم نمایند.

پایان خبر/