رئیس کل دادگستری خوزستان:

مهمترین هدف قوه قضائیه احقاق حق و اتقان آرای قضایی است

خوزستان - این مقام مسئول با حضور در مجتمع قضایی شهید تندگویان در نشستی با قضات دادگاههای کیفری یک استان، با مهم توصیف کردن کار قضات این مجموعه،گفت: پیچیده ترین پرونده ها، خشن ترین و خشونت آمیز ترین جرائم توسط قضات کیفری یک رسیدگی می شوند که خدمت در این عرصه مجاهدت است.

کلمه نیوز – علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در این نشست با بیان اینکه تعین و تکلیف بخشی مهمی از پرونده های مهم و حساس استان بر دوش قضات و کارکنان کیفری یک استان است، اظهار داشت: دادگاه کیفری یک، هم نقش رسیدگی هم نظارتی نسبت به فرآیند تحقیقات مقدماتی پرونده ها در داد سرا دارد و آرای آن نیز قابل فرجام خواهی و ارزیابی در دیوان عالی کشور است، لذا توجه به اتقان آرا و تصمیات و نظارت مستمر در این مرجع قضایی ضروری است.

وی محور اصلی کار دستگاه قضایی را احقاق حقوق مردم و اتقان آرای صادره توصیف کرد و اظهارداشت: باید در کنار اتقان ، دادرسی کیفری عادلانه، در مدت معقول؛ مناسب و همچنین کاهش اطاله رسیدگی نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا نتیجه آن آرامش روحی و روانی و اعتماد مراجعین به محاکم است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در ادامه با حضور در شعب اجرای احکام مدنی با تعدادی از کارکنان و مراجعه کنندگان دیدار و گفتگو کرد سپس ضمن صدور دستورات لازم در خصوص رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مطرح شده، پیگیری این موارد تا حصول نتیجه نهایی را مورد تأکید قرار داد.

این مقام مسئول در این بازدید ضمن تاکید بر استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی در نوبت دهی مراجعه به اجرای احکام در راستای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از معطل شدن مردم، گفت: با اقدامات و تدابیر پیش بینی شده کلیه فرایندهای مزایده از طریق سامانه «ستاد» برگزار خواهد شد.

در این بازدید که سید جواد حسن زاده سرپرست دادگاهای کیفری یک، ناصر غلامی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب اهواز و معاونین وی نیز حضور داشتند، محمود فعیلی سرپرست مجتمع گزارشی از عملکرد، دستاورد‌ها و برنامه‌های این مجتمع را ارائه کرد.