بازرس کل قضایی استان هرمزگان تاکیدکرد:

برخورد جدی با فساد اداری در هرمزگان/شناسایی ۵۴ گلوگاه فساد در هرمزگان

هرمزگان/ کلمه نیوز-بازرس کل قضایی استان هرمزگان گفت :سازمان بازرسی کل کشور مهمترین دستگاه نظارتی کشوراست.

محمد اسمی با گرامیداشت سالرور تشکیل سازمان بازرسی کل کشورو با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی دارای دو وظیفه مهم است،اظهارکرد:نظارت به حسن جریان امور و نظارت به اجرای صحیح قوانین از وظایف این سازمان است.وی ادامه داد:حسن جریان امور یعنی اینکه دستگاه های کارشان راخوب انجام دهند و خدمت رسانی به مردم به درستی انجام شود.

بازرس کل قضایی استان هرمزگان با اشاره به هدف بازرسی استان گفت: هدف بازرسی استان،ارتقا سلامت نظام اداری و برخورد جدی با فساد اداری است.

اسمی تصریح کرد:دربرخورد با فساد اداری خط قرمزی برای هیچ شخص حقیقی و حقوقی وجود ندارد.بازرس کل قضایی استان هرمزگان با بیان اینکه پیشگیری را  مقدم بر برخورد می دانیم تاکید کرد: هیچگاه از پیشگیری غافل نمی شویم و نظارت الکترونیکی و هوشمند خود را بیشتر می کنیم .

بازرس کل قضایی استان در ادامه به عملکرد این دستگاه در هرمزگان اشاره کرد و افزود:پارسال،تعدادی از مدیران و کارکنان به دادگاه و هیات رسیدگی به تخلفات  اداری معرفی شدند.

وی، بیشترین تخلفات و جرائم  رانقض قوانین و مقررات،تضیع اموال و وجوه دولتی و سهل انگاری  در انجام وظایف قانونی اعلام کرد.

اسمی اظهارکرد:پارسال ۱۰۶ مورد بازرسی انجام شد . در۶ماهه نخست امسال هم ۸۳مورد در حال انجام بازرسی هستیم.تعداد پیشنهادات  به مدیران و ادارات درسال ۱۴۰۲، ۳۳۱ مورد بوده که در نیمه نخست ۱۴۰۳تعداد پیشنهادات  به مدیران و ادارات ۹۹مورد بوده است.

وی همچنین گفت:پارسال۴۶مورد و در۶ماه نخست امسال ۱۰مورد به مدیران هشدار داده شد.

بازرس کل قضایی استان افزود:بازدید های سرزده از ادارات  همچنان در دستور کار این اداره کل قراردارد.

اسمی با اشاره به شناسایی گلوگاه های فساد اظهارکرد:پارسال ۲۴ گلوگاه فساد را شناسایی کردیم و مورد بازرسی قرار دهیم و امسال ۳۰گلوگاه فساد را شناسایی کردیم و تا پایان سال مورد بازرسی قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل درجلوگیری ازتضیع اموال و وجوه دولتی گفت: با پیگیری این مرجع بیش از۳هزارمیلیارد تومان از مطالبات دولت و شهرداری ها وصول شده است.

اسمی به دیگر اقدامات این اداره کل اشاره کرد و افزود:این اداره کل اقدامات موثری در جهت جلوگیری از قاچاق سوخت، جلوگیری  ازتصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی،جلوگیری از ترخیص کالاهای غیر بهداشتی و ترخیص کالاهای اساسی مثل گندم،برنج و روغن انجام داده است.وی بازدید مستمر از گمرکات،اموال تملیکی و واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و گفت : این بازدیدها به طور مستمر ادامه دارد.

پایان خبر/