رفع ۱۲۷ نقطه حادثهخیز و مستعد حادثه در جادههای استان مرکزی
مهرداد جهانی از تلاش مستمر راهداران و پیمانکاران بخش خصوصی برای افزایش سطح ایمنی راههای استان خبر داد و افزود: طی یک سال اخیر ۲۳ نقطه از ۳۷ نقاط حادثهخیز استان ایمن سازی و رفع خطر شده است.
وی تصریح کرد: ۶۲ درصد از این نقاط در ۳۵ درصد از بازه زمانی تعیین شده طی یک سال اخیر رفع شده و ۱۴ نقطه باقیمانده نیز در حال حاضر در دست اقدام برای ایمن سازی است، که البته بزودی پنج نقطه از ۱۴ نقطه باقیمانده نیز تکمیل خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی با تحلیل اقدامات انجام شده در مقایسه با آمارهای کشوری گفت: ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ شناسایی و در سال ۱۴۰۲ به استانها ابلاغ شده که سهم استان مرکزی ۳۷ نقطه (به عبارتی ۴.۱۷ درصد) بوده است.
جهانی خاطرنشان کرد: علاوه بر رفع ۲۳ نقطه حادثهخیز، از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، بالغ بر ۱۰۴ نقطه مستعد حادثه نیز به صورت نقطهای در شبکه راههای استان ایمن سازی و رفع خطر شده است.
وی با اشاره به جزئیات این ۱۰۴ نقطه اظهار کرد: به طور مثال در مهر ماه امسال، شش کیلومتر روشنایی طولی در گردنه عبدلآباد شهرستان تفرش، دو تقاطع در بخش نوبران شهرستان ساوه با نصب روشنایی، یک نقطه در گردنه رنگرز ساوه، یک نقطه در تقاطع مأمونیه به آزادراه، یک نقطه در محور قدیم ساوه – همدان، پنج نقطه در محور خمین – الیگودرز، یک نقطه در محور توره – بروجرد(محدوده پل سفید) و… ایمن سازی شده است.
به گفته جهانی در مجموع راههای ۱۲ شهرستانِ استان مرکزی، به طور میانگین در هر هفته مجموعا حدود ۴ نقطه مستعد حادثه ایمن سازی و رفع خطر میشود که اغلب آن بصورت امانی و با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات راهداری در اختیار و توان نیروی انسانی راهداران خدوم در سطح استان صورت میپذیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی یادآور شد: علاوه بر مجموعه اقدامات ایمن سازی نقطهای در نقاط حادثهخیز و مستعد حادثه در راههای استان، فعالیتهای دیگری نیز در قالب طرحهای مهم و بزرگ ایمنی راهها توسط پیمانکاران بخش خصوصی در دست اقدام است که از جمله آنها میتوان به نصب حفاظ میانی بتنی در محورهای اراک – راهجرد، اراک – توره – بروجرد، دلیجان – محلات، کمربندی شهر دلیجان و…، احداث تقاطعات غیرهمسطح همچون سد الغدیر ساوه، راهجرد در شهرستان آشتیان، اناج در شهرستان خنداب و…، احداث روشنایی طولی بطور مثال در محور خمین – محلات، ادامه تفرش – دستجرد و…، اجرای خط کشی راههای اصلی، فرعی و روستایی، نصب انواع تابلوهای ایمنی و علائم هشداردهنده، بروزرسانی سیستمهای روشنایی و چراغهای چشمک زن و… اشاره کرد که ماحصل تمامی این اقدامات تلاشی است تا بستری ایمن برای تردد کاربران جادهای فراهم شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰