راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری هنگام خرید آنلاین کالا
یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری، انتشار آگهیهای جعلی تحت عنوان فروش کالای ارزانقیمت است و به همین دلیل کاربران نباید به سادگی فریب وعدههای پوچ و تبلیغات اغواکننده را بخورند و لازم است در خصوص صحت هویت فرد آگهیدهنده بررسیهای لازم را انجام دهند.
به گزارش ایسنا، شیوع کرونا تاثیر بسیاری در زمینه رشد کسبوکارهای اینترنتی داشته و استقبال مردم به انجام امور و خریدهای اینترنتی نسبت به دوران قبل از شیوع این ویروس بسیار متفاوت است، اما پیشبینی میشود پس از پایان همهگیری کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی نیز رونق کسبوکارهای اینترنتی حفظ شود، زیرا خرید و انجام امور در بستر فضای مجازی و اینترنت در حال تبدیل به یک فرهنگ در جامعه امروزی است.
با توجه به شرایط کنونی جامعه، اکثر کسبوکارها به سوی فضای مجازی و سایتهای خرید و فروش آنلاین سوق یافته که در این بین کلاهبرداران سایبری با ترفندهای مختلف از کاربران اقدام به کلاهبرداری میکنند. بعضی اوقات مشاهده میشود که کاربران فضای مجازی و شهروندان برای تهیه لوازم مورد نیاز خود با مراجعه به سایتهای خرید و فروش، با سهلانگاری و زود اعتماد کردن، در دام مجرمان سایبری گرفتار میشوند.
کلاهبرداران با ثبت آگهیهای سوری با قیمت پایین و وسوسهانگیز در سایتهای خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را میکنند. شهروندان با اطمینان کردن به این گونه افراد در سایتهای خرید و فروش و پس از واریز کردن وجه به حساب فرد آگهیدهنده، متوجه میشود علاوه براینکه هیچ کالایی برایشان ارسال نمیشود، بلکه فروشنده دیگر به تماس تلفنی یا پیامهایش پاسخ نمیدهد و یا کالای بیکیفیت را برای خریداران ارسال میکنند.
در حالی که یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان انتشار آگهیهای جعلی تحت عنوان فروش کالا و اجناس ارزانقیمت در سایتهای آگهیپذیر است، پلیس فتا هشدار میدهد به سادگی فریب وعدههای پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورید، پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنید، حتما در خصوص صحت هویت فرد آگهیدهنده بررسیهای لازم را صورت دهید و بعد از دریافت کالا و اطمینان از صحت و اصالت کالا اقدام به پرداخت وجه کنید.
انتهای پیام
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰