هواوی در بین سه برند برتر چین قرار گرفت

گروه علم و فناوری: شرکت Kantar به عنوان یکی از معتبرترین گروه‌های فعال در تحلیل برندهای تجاری، با همکاری گوگل فهرستی از ۵۰ برند برتر کشور چین را منتشر کرده که در آن، نام کمپانی هواوی در بین سه برند برتر به چشم می‌خورد. فهرست موسوم به «Top 50 Chinese Brand Builders» برندهای چینی را […]

گروه علم و فناوری: شرکت Kantar به عنوان یکی از معتبرترین گروه‌های فعال در تحلیل برندهای تجاری، با همکاری گوگل فهرستی از ۵۰ برند برتر کشور چین را منتشر کرده که در آن، نام کمپانی هواوی در بین سه برند برتر به چشم می‌خورد.
فهرست موسوم به «Top 50 Chinese Brand Builders» برندهای چینی را بر اساس تأثیرگذاری روی کاربران و مشتریان خود در مقیاس جهانی رتبه‌بندی کرده است. پیشرفت برند‌های چینی علی‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا از نکات اصلی این گزارش است.
شرکت‌های Kantar و گوگل برای تحلیل و سنجش دید کاربران خارجی نسبت به برندهای چینی، از یک روش چهار مرحله‌‌ای استفاده می‌کنند که به لطف بررسی‌های جامع و داده‌های آنلاین گوگل، همه‌ جوانب کار در نظر گرفته می‌شود.
سازمان Kantar BrandZ با پوشش بیش از چهار میلیون کاربر، ۱۸,۰۰۰ برند فعال در ۵۱۲ عرصه صنعتی و ۵۰ بازار مختلف، دورنمایی از بازار جهانی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
در سال ۲۰۲۱، افزون بر داده‌های مربوط به هفت بازار توسعه‌یافته‌ی استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا، اطلاعات چهار بازار در حال توسعه‌ی هند، اندونزی، مکزیک و برزیل نیز در محاسبات این شرکت لحاظ شده است.
در حال حاضر برندهای چینی افزون بر تلاش برای پیشرفت در بازار جهانی، بازارهای رو به رشدی مانند هند و اندونزی را نیز زیر نظر دارند. در لیست منتشر شده، شرکت علی بابا (Alibaba Group) در جایگاه اول قرار گرفته است پس از آن، نام شرکت بایت‌دنس (ByteDance) دیده می‌شود. کمپانی هواوی (Huawei) نیز جایگاه سوم برترین برندهای چین را به خود اختصاص داده است.
با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و برخی محدودیت‌های تجاری، کارشناسان قرارگیری هواوی را در رده‌های بالای این لیست، قابل توجه و تحسین‌برانگیز ارزیابی کرده‌اند. هواوی پیش از این نیز موفق شده بود در فهرست صد کمپانی برتر و تأثیرگذار مجله‌ی تایم در سال ۲۰۲۱ قرار گیرد.