اعتماد به نفس پوشالی با عملهای زیبایی
سال نو چهره نو سر فصل تبلیغاتی حوزه زیبایی است که هر سال عده ای از زنان و دختران را برای داشتن تغییری در چهره ترغیب می کند. این تغییر می تواند از یک کار زیبایی کم ریسک تری چون کاشت ناخن و مژه آغاز شود تا تغییرات کلی تر همچون عمل بینی و عمل لیفت چشم و جراحی پلک و هزار و یک خدمت عجیب و غریب دیگر…
گروه ایرنا زندگی – لنزهای یخی، چشمهای آبی، موهای بور، اندامی لاغر که به مدد کفشهای پاشنه بلند کشیدهتر هم نشان داده میشود، بینیها سربالا و تراش خورهای که گاهی وقتها عدم تبحر جراح زیبایی در آن کاملا مشهود است، لبها و گونههای که با مدد جراحیها و کارهای زیبایی برجستهتر شده و خلاصه چهرهای که با تلفیقی از رنگهای گوناگون به گونه ای تغییر پیدا کرده تا به چهره بازیگران هالیوودی یا عروسکهای باربی شبیهتر شود. شاید همین روزهایی که پای عروسکهای باربی به دنیای کودمانمان باز شد میشد حدس زد دختران و زنان آینده ما با چه چهره و ظاهری در خواهند آمد. امروز اما زنان و دختران جوان ما که دوران کودکی شان را با عروسکهای باربی سپری کرده اند، تعریف زیبایی در ذهنشان درست چیزی شبیه عروسکهای باربی دوران کودکی شان است و همین مسئله هم آنان را بر این داشته تا بکوشند به هر قیمتی شده موهایی بور و چشمانی رنگی داشته باشند. مراقبتشان برای پیشگیری از اضافه وزن نه برای سلامتی که برای باربی شدن و باربی ماندن است و در این فرآیند باربی شدن ممکن است حتی سلامتی شان را از دست بدهند و با گرایش به مواد مخدری مثل شیشه که در برخی داروهای لاغری استفاده میشود حتی سلامتی شان را هم از دست بدهند. بینی شان را کوچک و لب هایشان را بزرگ کنند و خلاصه با انواع و اقسام آزارها از خود واقعی شان دور شوند تا تایید دیگران را برای زیبا شدن بدست بیاورند. و این داستان همچنان ادامه دارد و هر سال از یکی دو ماه مانده به عید تا روزهای پایانی سال، موسسات خدمات پوست و زیبایی تا جراحان زیبایی همه و همه در تلاشند با تبلیغات سال نو چهره نو برای خودشان مشتری جمع کنند و زنان و دخترانی با اعتماد به نفس پایین را در دام خود بیندازند!
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰