بازدید معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه آبریز زهره – جراحی و حوضه‌های آبریز جنوبی از روند اجرای طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو در استان فارس

فارس_ عباس جنگی مرنی معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه آبریز زهره - جراحی و حوضه‌های آبریز جنوب کشور و حمید فائزی‌نیا رئیس گروه نظارت بر طرح‌های آبی از روند اجرای طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو در استان فارس بازدید کردند و از نزدیک مسائل این طرح‌ها را ارزیابی و بررسی نمودند.

به گزارش کلمه نیوز‌، در جریان این بازدید، توضیحات لازم توسط معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای فارس و مدیران این معاونت و مجریان طرح‌های سد و شبکه آبیاری نرگسی و سد و شبکه آبیاری کوار ارائه گردید.

معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه‌های آبریز جنوبی، سیاست‌های ستاد آب کشور در خصوص برنامه‌ریزی لازم برای تامین مالی و اجرای به موقع این طرح‌ها در استان فارس را تبیین کرد و خواستار هماهنگی لازم در استان و ارکان هر پروژه برای تسریع در اجرای طرح‌های اولویت‌دار شد.

عباس جنگی مرنی همچنین از کارگاه‌های مختلف احداث سدهای مخزنی نرگسی و کوار و شبکه آبیاری کوار بازدید میدانی نمود و پیشرفت آنها را از نزدیک بررسی کرد و در جریان نیازهای مالی این طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی برای تکمیل احداث سدهای مخزنی نرگسی و کوار و شبکه آبیاری کوار قرار گرفت.

لازم به ذکر است: سدهای مخزنی نرگسی و کوار هر کدام با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۷ درصد در جنوب استان فارس در حوضه های آبریز حله و مند قرار دارند و توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس در حال اجرا هستند.