رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

تعامل بهداشت و درمان امری ضروری است

دکتر سید محمد جمالیان امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی ماما در اراک، افزود: مادران باردار شهرهای مختلف این استان برای پیگیری امور درمان نه تنها نیازی به استان‌های همجوار بلکه نیاز به سفر به اراک هم ندارند و در تمام شهرهای استان نیروهای متخصص زنان و زایمان و ماماهای مجرب مستقر است. وی بیان […]

دکتر سید محمد جمالیان امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی ماما در اراک، افزود: مادران باردار شهرهای مختلف این استان برای پیگیری امور درمان نه تنها نیازی به استان‌های همجوار بلکه نیاز به سفر به اراک هم ندارند و در تمام شهرهای استان نیروهای متخصص زنان و زایمان و ماماهای مجرب مستقر است.

وی بیان کرد: در طول بیش از ۲ سال سخت کرونایی مادران باردار استان مرکزی به خوبی درمان و مراقبت شدند و هیچ مرگ مادری ثبت نشد که این نشانگر زحمات بی‌وقفه پزشکان و ماماها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ماماهای استان مرکزی در دوران کرونایی با جان و دل پای کار بودند و متعهدانه عمل کردند که این کار بسیار ارزشمند است.

دکتر جمالیان بیان کرد: البته در این بخش مانند سایر بخش‌ها نواقصی وجود دارد که باید رفع شود و تربیت و تقویت نیروهای مامایی متعهد به مسائل اخلاقی و حرفه‌ای در دانشجویان جدید این رشته باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در پایان این آیین از ماماهای برگزیده مراکز درمانی استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر شد.