برگزاری اولین کارگاه اصول تشخیص حرکات آسیب‌زا در تمرینات ورزشی در فارس

فارس_ اولین کارگاه اصول تشخیص حرکات آسیب‌زا در تمرینات ورزشی در فارس برگزار شد.

کلمه نیوز، اولین کارگاه اصول تشخیص حرکات آسیب‌زا در تمرینات ورزشی به همت کمیته تندرستی و حرکات اصلاحی هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس و انجمن علمی تربیت بدنی دانشگاه شهید باهنر شیراز در دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با حضور مصطفی کاشف معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، اسحاق نادریان استاد مشاور انجمن علمی تربیت بدنی دانشکده شهید باهنر شیراز، مریم جوانمردی نائب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس، محمدرضا جعفری مسئول کمیته روابط عمومی و کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس و علیرضا زجاجی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های علمی تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی سید علی راسخ مسئول کمیته تندرستی و حرکات اصلاحی به عنوان مدرس حضور داشت.

سید علی راسخ گفت: با توجه به افزایش شیوع آسیب‌های غیر برخوردی در ورزشکاران به منظور ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته علوم ورزشی، مربیان و ورزشکاران نسبت به اصول پیشگیرانه از بروز این نوع آسیب ها به مباحثی از قبیل بررسی علل بروز آسیب های غیر برخوردی، بررسی حرکات آسیب‌زا بر دیگر ساختارهای بدنی و همچنین به معرفی حرکات و مکانیسم های بروز آسیب در مفاصل مختلف بدن پرداخت.

مریم جوانمردی نائب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در این کارگاه آموزشی گفت: با توجه به اهمیت آموزش و به روز‌رسانی دانش مربیان و دانشجویان، هیات ورزش‌های همگانی استان فارس آمادگی دارد تا برای همه موسسات آموزشی و اجرایی برگزار نماید.

مریم جوانمردی مسئول کمیته آمادگی جسمانی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: رشته‌های آمادگی هیات با استقبال خوب جامعه و جوانان روبرو شده و در این مدت جای خود را در بین ورزشکاران باز کرده است.

محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس که در این کارگاه آموزشی به عنوان میهمان حاضر بود گفت: با عنایت فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی و نگاه فدراسیون ورزش‌های همگانی در راستای توسعه ورزش همگانی در بین اقشار و تمام سطوح جامعه هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در این امر پیشرو بوده و اهتمام خود را برای توسعه ورزش همگانی بکار بسته است.

محمدرضا جعفری در ادامه با معرفی کمیته پژوهش ، کمیته آموزش گفت: با توجه به نگاه تخصصی و علمی به ورزش همگانی هم جنبه تحرک و سلامتی ورزش همگانی مورد توجه قرار دارد و هم نگاه علمی و به روز در دستور کار هیات است.

وی در پایان گفت: با توجه نیاز جامعه به تزریق روحیه نشاط و امید، هیات ورزش‌های همگانی آمادگی دارد در برگزاری همایش‌ها و رویدادهای ورزشی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی داوطلب مشارکت و دوره‌های آموزشی و دانش افزایی را برای دستگاه ها برگزار نماید.