مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار نماینده رستم و ممسنی در مجلس:

تامین مسکن محرومان تکلیف و وظیفه اصلی بنیاد مسکن است

فارس_ عطاالله زمانی، مدير کل بنياد مسکن فارس در ديدار مجيد انصاری نماينده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای ساخت مسکن محرومان و تسهیل و فرصت سازی در این عرصه تاکید کرد و گفت: تامین مسکن محرومان تکلیف و وظیفه اصلی بنیاد مسکن است.

کلمه نیوز، زمانی در این دیدار که به همراه فرماندار شهرستان ممسنی و دهقانی مدیر بنیاد مسکن این شهرستان ترتیب یافت برخی از محدودیت‌ها در تامین منابع مالی ساخت مسکن محرومان را برشمرد و از نماینده مجلس خواست تا با ایجاد گشایش‌های مالی و تامین منابع و پیگیری اختصاص اعتبارات راه را بر ساخت واحدهای مسکن محرومین در این شهرستان هموار سازد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد، بنا به فرمان تاریخی امام (ره) که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیاتی شده، تحقق مشارکت‌های مردمی در رفع نیازهای جامعه است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه بنیاد مسکن در تامین مسکن برای مردم تاثیر گذار و مهم است، اظهار داشت: تامین مسکن محرومان، بخش عمده‌ای از مشکلات این قشر از جامعه را در تامین مسکن حل کرده، به طوری که این موضوع، رسالت اصلی بنیاد مسکن به شمار می آید.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: بنیاد مسکن با همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط مسئولیت برنامه ریزی، تامین زمین و انجام مطالعات، تهیه طرح‌های لازم برای پروژه‌های احداث مسکن اقشار کم درآمد، تأمین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و کمک هایی که از طرف دولت و حساب ۱۰۰ امام(ره) در بودجه های سالیانه پیش بینی می شود را بر عهده دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با فرمان امام(ره) و بینش عمیق ایشان در تاسیس این نهاد انقلابی، خدمت به محرومان سرلوحه امور بنیاد مسکن بوده و بر این اساس بنیاد مسکن با توانمندی‌های فراوان و نیروهای متخصص و با تجربه همواره در انجام وظایف محوله از سوی نظام، عملکرد شایسته ای داشته است.
زمانی به اهداف بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری، فراهم‌ آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری مردم و دستگاه‌های مختلف، تهیه زمین مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد و آماده سازی آنها ،تهیه طرح‌های‌ هادی و اصلاح معابر در روستاها، تهیه و ارایه طرح های لازم برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر سیل، زلزله و سایر سوانح طبیعی از برخی اهداف این نهاد انقلابی است.
مجید انصاری نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن ، رفع محرومیت از چهره مناطق را فرصتی برای مدیران خدمتگزار دانست که باید از آن بهره گیری کامل کنند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان ممسنی نیز با تقدیر از حمایت های انجام شده برای پیشبرد طرح های محرومیت زدایی در این شهرستان اظهار داشت: طرح توسعه و عمران در ۳۰ روستای این شهرستان در سال گذشته با اعتباری معادل ۱۰۶ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال اجرا شده است.
مجید دهقانی مدیر بنیاد مسکن شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه طرح های عمرانی در بخش‌های مرکزی ، جوزار ، ماهور میلاتی این شهرستان دنبال شده است افزود: این عملیات عمرانی شامل پی سازی ، زیر سازی ، آسفالت معابر ، اجرای دیوار حایل ، سنگ‌فرش و اجرای کانال سنگی است.