رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس:

توجه به نگاه بلند مدت مدیریتی به حوزه منابع طبیعی فارس

فارس_ رئیس سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس و هیات همراه از واحد مدیریت فناوری اداره کل منابع طبیعی استان بازدید کرد.

کلمه نیوز، احمد علی افکاری با همراهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و کارشناسان این حوزه با حضور در واحد مدیریت فناوری اداره کل منابع طبیعی فارس، از بخش های مختلف این واحد بازدید و از نزدیک با برخی از فرایندها و فعالیت‌های پشتیبانی و اطلاعاتی این واحد آشنا شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به تعامل و ارتباط بیشتر با دستگاه‌هایی که به توسعه پایدار منابع طبیعی توجه بیش ازپیش دارند گفت: همگرایی و تعامل سازمان‌ها در نهادینه کردن مسئولیت همگانی در حفاظت از این عرصه‌ها و نیز شناسایی چالش‌های مهم حوزه منابع طبیعی از جمله ضرورت‌های اجرایی در این راستاست.

وی در ادامه پایداری و نگاه بلند مدت مدیریتی در توسعه پایدار منابع طبیعی را مکمل نیازهای جوامع عنوان کرد و گفت: در ارتباط با مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی، برنامه ریزی و دیدگاه‌های بلند مدت بر سیاست گذاری‌ها حاکم گردد و از نگاه های سطحی و مقطعی خودداری کرد.

افکاری در ادامه گفت: بحث کاداستر اراضی ملی در فارس را کار بسیار بزرگ‌ و مهمی است و زحمات نیروهای این مجموعه در استان قابل تقدیر است که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر و ادامه روند اجرای این طرح شاهد حفاظت بیش از پیش عرصه های منابع طبیعی استان باشیم.

عبدالحسن صمدنژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با ابراز خرسندی از موفقیت استان در اجرای طرح کاداستر، این پیشرفت را حاصل تلاش و همکاری بسیار خوب همکاران و کارشناسان این مجموعه و نیز تعامل خوب با ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های استان دانست و اظهار کرد: این طرح مبنای کار ما خواهد بود چرا که آثار و نمود این طرح بسیار زیاد است و اجرای این طرح فقط برای منابع طبیعی نیست، بلکه کارشناسان زبده و متخصص مدیریت فناوری آماده خدمت‌رسانی در این بخش برای برای تمامی کشور و سایر دستگاه‌ها خواهند بود.