سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی:

تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ماه جاری

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: صاحبان مشاغل باید اظهارنامه مربوط به سال ۱۴۰۰ را تا پایان خرداد ماه تسلیم کنند.

علی حبیبی کمیجانی افزود: حدود ۷۶ هزار پرونده مالیاتی مشاغل تا پایان سال ۱۴۰۰ در استان داشته ایم که سهم وصول مالیات در بخش مشاغل در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۳ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: اهداف امور مالیاتی تحقق کامل درآمدهای مالیاتی با کمترین فشار به کسبه و واحدهای تولیدی و وصول مالیات بر ارزش افزوده، همچنین اجرای قانون فروشگاهیان با اتصال کامل دستگاه های پوز به پرونده های مالیاتی است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: در تبصره ماده ۱۰۰ تسهیلاتی برای مودیان و صاحبان مشاغل لحاظ شده که مالیات افرادی که درآمدهای بالایی مورد توجه قرار گرفته اند تا به صورت توافقی از این اظهارنامه استفاده کنند و نیازی به ارائه مدارک نباشد.

وی اضافه کرد: افراد بازنشسته که واحد تجاری را اجاره می دهند اظهارنامه مالیاتی را تا تیرماه سال بعد باید اعلام کنند و اعلام کنند درآمد دیگری جز اجاره ندارند و با توجه به این نکته معاف از مالیات هستند؛ چرا که بازنشستگی جز درآمد محسوب نمی شود.