پایان فصل اول ساخت مستند «مقام اول جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ایران»

فارس_ ساخت مستند "مقامِ اول جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ایران" به پایان فصل اول رسید.

کلمه نیوز، در پی مصاحبه سال گذشته با نخبه جوان ملی، خانم سمیرا اسماعیلی‌فر از نوابغ ریاضیات قرآنی و دارای مقام ملی اختراعات، برآن شدیم تا بار دیگر از کشف اعجازآمیز وی برخاسته از کتاب آسمانی قرآن بگوییم.

آنچه در این فصل مستند دیده شد استقبال بی‌نظیر مردم از سراسر کشور بود. چراکه در طی مسیر زندگی، دلایل ماندن وی در ایران شنیدنی بود.

حجت الاسلام دکتر محمدرضا محمدی پیام استاد هیأت علمی پیشین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، مدرس دانشگاه بوعلی همدان، دانشگاه فرهنگیان و مدرس شبکه روشنگری استان و نیز سرکار خانم لیلا کریمی مدیر آموزشگاه فرزانگان ناحیه سه شیراز، همچنین رضا صلاحی مدیر آموزشگاه موسیقی چاووش شیراز و دیگر اساتید علم و هنر همچون بابک واثقی، استادِ موسیقیِ خانم اسماعیلی‌فر، فاطمه زارع دوست دیرین ایشان از دوران کودکی تا به امروز و فرنوش خَز دوز مربی شطرنج، امیررضا خوش‌سیما کارگردان و تصویر بردار مجموعه و علی‌رضا نباتی موسیقی متن با گویندگی غزل پریمن به همراه پدر و مادر این نخبه ملی، در تولید این مستند نقش مؤثری داشتند.

پدر ایشان در مستند به وی لقب تأثیرگذار دختر ایران زمین را دادند که مورد توجّه فراوان بینندگان قرار گرفت.

همچنین خاطرات و صحبت‌های مؤثر مادر ایشان از دوران کودکی وی و به‌کار بردن واژه کاشف توسط آقای محمدی‌پیام بر ایشان و بیان اخلاق و دغدغه‌مندی برای دانش آموزان و مردم ایران از زبان خانم کریمی عکس‌العمل بی سابقه‌ای در بین مردم ایجاد کرد.

اینها بخشی از نکات مستندِ “آسماشید” نفر اول شیخ بهایی و دارای تایید علمی از دانشگاه برتر رباتیک خاورمیانه،سمیرا اسماعیلی فر بود.

آنچه در مصاحبه ما و قسمت پایانی فصل اول پررنگ بود نگاشته‌های ایشان و ارائه آن‌ها بود که پس از گذراندن مراحل قانونی و تأیید استاد ایشان، به هم‌میهنان تقدیم خواهد شد.