روستای قصر عاصم فیروزآباد و کارکردهای توسعه و محرومیت‌زدایی

فارس_ مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد از اجرای عملیات بهسازی معابر روستای قصرعاصم از تواٻع بخش میمند این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از محل اعتبارات در اختیار نماینده این شهرستان اجرا شده است.

کلمه نیوز، محمدعلی صیادی‌پور با بیان اینکه طرح‌های بهسازی و توسعه معابر با حفظ هویت سنتی و بافت فرهنگی روستاها انجام می‌شود افزود: روستای قصر عاصم نیز دارای جاذبه‌هایی گردشگری است و می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگران و روستاگردان مورد توجه قرار گیرد.
صیادی‌پور با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی گزینه مناسبی برای تامین منابع درآمد روستاهای مستعد است افزود: توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغالزایی از اولویت‌های این نهاد است و به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی در این مناطق تسهیلات لازم پرداخت می شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه تداوم خشکسالی معیشت بسیاری از روستاییان را تحت تاثیر قرار داده است گفت: بنیاد مسکن برای مشارکت در جهت اجرای طرح های مشارکتی آمادگی کامل دارد.

صیادی پور در ادامه از اجرای طرح بهسازی معابر روستایی دراین شهرستان خبر داد و گفت: بهسازی روستای آتشکده با تامین میزان اعتبار ۱۲ میلیارد ریال که از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است ، بهسازی روستای تنگ ریز با ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال ، بهسازی پرزیتون با ۵ میلیارد ریال اعتبار ، بهسازی روستای جایدشت با ۳ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال اعتبار بهسازی روستای دادنجان با ۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال اعتبار در سالی که گذشت انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروز آباد ادامه داد: صدور سند روستایی و شهری در این شهرستان هم با مشارکت و همراهی ثبت اسناد و املاک دنبال و پیگیری شده است ، در سالی که گذشت تعداد پرونده ارسالی به اداره ثبت ۳۵۰ فقره بوده و تعداد آراء صادره توسط اداره ثبت ۲۶۳ فقره بوده است ، تعداد اسناد صادره با همکاری اداره ثبت ۴۴۵ فقره بوده است ، تهیه و ارسال نقشه به اداره ثبت و تایید نقشه روستاهای دهبین، کمال آباد، منارویه، جهادآباد هم انجام شده است‌.

وی همچنین از واگذاری زمین روستایی به عنوان عاملی برای ایجاد انگیزه کاهش مهاجرت‌ها خبر داد و گفت: تعداد قطعات واگذاری زمین روستایی ۵۳ قطعه، احراز تصرف زمین‌های روستایی ۳۳ قطعه ، تعیین تکلیف زمین‌های روستایی ۸۴ قطعه ، واگذاری قطعی زمین‌های روستائی ۹ قطعه بوده است.