تودیع و معارفه ی مدیران کل آب و فالاب استان کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - کلمه نیوز - طی مراسمی رضا داوودی بعنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه منصوب و همچنین از عملکرد و خدمات علیرضا کاکاوندی نیز تجلیل بعمل آمد.

رضا داوودی بااشاره به اینکه حوزه‌ی آب و فاضلاب مباحث و مسائل مختلفی ازجمله فنی بهره‌برداری و کیفی را دربرمی‌گیرد گفت: اگرچه دو روز آینده آغاز فصل گرمِ تابستان است اما بدانیم که تنش آبی از یکماه پیش وارد استان شده.
وی ادامه داد: ما با برنامه‌های ضربتی که درنظر داریم امیدواریم با کمک مردم بتوانیم تابستان را باموفقیت پشت‌سر بگذرانیم.
و همچین برنامه‌ریزی بعدی را از انتهای شهریور ماه کلید خواهیم زد که مشمول برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: دربخش آب روستایی درطرح جهادآبرسانی به روستاها طی قراردادی ۳۰ ماهه بایستی تعداد ۳۴۹ روستا را آبرسانی کنیم که تمام تلاش مااینست تا ۲سال آینده این طرح را تمام و کمال به بهره‌برداری برسانیم.

وی بااشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در شهر کرمانشاه است و ۷۰ درصد آن نیز دربخش شهری مستقر هستند گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما تامین آب در حوزه شهری است چراکه با تنش‌های آبی سنگینی پیش‌رو هستیم.
در همین راستا بنا داریم در هرمنطقه باتوجه به شرایط ویژه آب و هوایی جغرافیایی و وضعیت زندگی مردم برنامه‌های متعددی را به مرحله اجرا برسانیم.
داوودی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۷تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان در دست احداث است که امیدواریم بتوانیم ازین تعداد ۵ تصفیه‌خانه را درکوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
دراین مراسم مسعودخشایی معاون برنامه‌ریزی واقتصادی شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور نیز حضور داشت و گفت: کرمانشاه از نظر پوشش آب شهری با ضریب ۹۹.۸ درصد از استان‌های خوب کشور است و همچنین دربخش روستایی جمعیتی که تحت پوشش دارد ۸۳درصد نیز می‌باشد که انتظار ما اینست باتوجه به تلاش‌ها واقدامات مناسب در طرح جهادآبرسانی به روستاها این میزان به بالاترین سطح خود نیز برسد.

خشایی خبر داد: طی قراردادی استان کرمانشاه با قرارگاه امام حسن مجتبی ع که بااعتبار ۳۰۰ میلیاردتومان وضع شده قرار است به بیش از ۳۵۰ روستای کرمانشاه آبرسانی شود.
خشایی در پایان بر لزوم توسعه طرح‌های فاضلاب و همچنین استفاده بهینه از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب برای صنایع و آبیاری فضای سبز تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه بیش از ۲۰ درصد جمعیت شهر کرمانشاه از شبکه سنتی فاضلاب استفاده می‌کنند بایستی جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب استان را نیز ارتقا بخشیم.

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز بااشاره به اینکه آب بعنوان اصلی‌ترین چالش حال حاضر در جهان است گفت: براساس پیش‌بینی کارشناسان مادریک دوره خشکسالی ۳۰ ساله هستیم که ۱۰ سال آنرا گذرانده‌ایم اما واقعیت اینست که هرسال شرایط بدتر از سال قبل می‌شود.

وی از حل مشکل خط انتقال اضطراری آب سد گاوشان خبر داد و اعلام کرد: در همین راستا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شده و امیدواریم با بهره‌برداری از این خط بتوانیم بخش قابل توجهی از مشکلات آب شهر کرمانشاه را برطرف کنیم.
همچنین فخری اذعان داشت: باتوجه به تاکید استاندار بر مسائل رفاهی پرسنل شرکت آب و فاضلاب بخصوص موضوع مسکن بنا شده در طرح ملی مسکن هر دستگاهی که زمین در اختیار می‌گیرد واگذاری واحدها به پرسنل خود را در الویت اول قرار دهد.