نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

لزوم توجه به معلم و محتوای آموزشی به عنوان دو موضوع محوری مورد حمایت مجلس شورای اسلامی

فارس_ نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به معلم و محتوای آموزشی به عنوان دو موضوع محوری مورد حمایت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

کلمه نیوز، ابراهیم عزیزی در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد ، با بیان اینکه این باور ماست که تربیت کادر ۵۰ ساله دوم انقلاب اسلامی نیازمند توجه به آموزش و پرورش است، گفت: همه اهداف آرمانی نظام جمهوری اسلامی به آموزش و پرورش و اقدامات آنها در زمینه تربیت دانش‌آموزان گره خورده است.
نماینده  مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه و تاکید به دو موضوع محوری معلم و محتوا در آموزش و پرورش، گفت: بدون توجه به این دو موضوع مهم ،سایر اقدامات ما نیز ابتر خواهد بود ، چرا که معلم خوب و در تراز انقلاب اسلامی قابلیت دارد که نیروی ۵۰ ساله دوم انقلاب را تربیت کند‌ و  محتوای کیفی نیز می‌تواند آرمان ها ، آموزه‌ها و انگیزه های  انقلاب اسلامی را رشد و توسعه دهد.
وی این دو مهم را رسالت شورای های آموزش و پرورش دانست و گفت: هم شورای عالی وزارت آموزش و پرورش و هم شورای آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان ها باید به این دو موضوع توجه کنند و دقیقا مجلس شورای اسلامی نیز حامی این دو امر مهم و اساسی است.
عزیزی با اشاره به برخی مشکلات آموزش و پرورش حوزه انتخابیه خود ، با بیان اینکه سرانه آموزشی استان فارس ۵ متر و این سرانه در شیراز ۳۰ سانتی متر است، افزود: این سرانه یک فاجعه برای آموزش این کلان شهراست و لازم است توسط وزیر‌ آموزش و پرورش پیگیری و حل شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزان در شیراز به حدود ۴۰ نفر رسیده است، افزود: این موضوع کیفیت آموزش و تربیت را با مشکل مواجه کرده است و امید است این موضوع در اقدامی جدی در شیراز حل و فصل شود.
عزیزی کمبود و به روز نبودن تجهیزات آموزشی مدارس به ویژه در هنرستان‌ها را یکی دیگر از مشکلات شهر شیراز بیان کرد و گفت: باید علم و تجهیزات آموزشی در مدارس ما نیز به روز باشد.
وی با اشاره به جمعیت دانش آموزی نزدیک به ۳۲۰ هزار نفری در شیراز ،گفت:  شیراز نیازمند گسترش نواحی است چرا که هیچ ناحیه‌ای امکان سرکشی و رفع مشکلات آموزشی و پرورشی روستاهای اطراف شیراز را ندارد.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای منطقه سیاخ نیز در گذشته توافق شده و در مجموع لازم است ۲ ناحیه دیگر به آموزش و پرورش شیراز اضافه شود.
نبود مجموعه خدماتی و رفاهی برای بازنشستگان آموزش و پرورش در استان، از دیگر مسائلی بود که عزیزی به آن اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا با تامین زمین برای این امر ، یک مجتمع بزرگ رفاهی ویژه بازنشستگان پایه‌گذاری شود تا بازنشستگان آموزش و پرورش فارس نیز از این فرصت بهره‌مند شود.
عزیزی با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمصمی درست در مورد دانشگاه فرهنگیان و فضاهای ورزشی به عنوان بخش دیگری از مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش استان فارس و شیراز ، گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای ۳۷ شهرستان استان فارس کافی نیست و این اعداد و ارقام پاسخگوی نیازهای عقب افتاده فارس نیست.