استاندار فارس در شورای آموزش و پرورش استان:

اولویت اول ما در فارس آموزش و پرورش است / حل مشکلات جامعه وابسته به حل مشکلات آموزش و پرورش است

فارس_ استاندار فارس گفت: اولویت اول ما آموزش و پرورش است و اگر به صورت ریشه‌ای به مشکلات آموزش و پرورش رسیدگی نشود، سایر مشکلات جامعه نیز حل نخواهد شد.

کلمه نیوز، محمدهادی ایمانیه در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: اولویت اول ما آموزش و پرورش است و برای رفع مشکلات آموزش و پرورش همه باید دست به دست هم دهیم.
استاندار فارس با بیان اینکه همه ما متعهد به رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت هستیم، از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در این زمینه به استان فارس کمک کند.
ایمانیه تاکید کرد: اگر به صورت ریشه ای به مشکلات آموزش و پرورش رسیدگی نشود، سایر مشکلات جامعه نیز حل نخواهد شد.
وی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش فارس را یکی از مشکلات مهم نرم افزای در این حوزه عنوان کرد و گفت: رفع این مشکل به صورت طبیعی باید از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود ، اما متاسفانه ظرفیت موجود دانشگاه فرهنگیان در فارس شایسته این استان نیست.
ایمانیه از آمادگی استان فارس برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: بزرگ ترین نیاز امروز ما در آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی توانمند است که می توان با همکاری وزارت علوم در یک تعامل بین دو وزارت خانه و استان مشکل فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان حل شود.
استاندار فارس گفت: میتوان از طریق مولد سازی امکانات موجود آموزش و پرورش، برای رفع مشکلات این حوزه استفاده کرد و در این زمینه نیز می توان از افراد توانمند در سطح وزارت استفاده کرد که لازمه آن رفع موانع قانونی و ایجاد تسهیل در فرایند های قانونی آن است.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه ساز، استفاده از اعتبارات استانداری و اعتبارات وزارت آموزش و پرورش ،می توان بیشتر مشکلات موجود در حوزه سخت افزاری آموزش و پرورش استان را برطرف نمود.
ایمانیه گفت: در شان نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است که به موازات آموزش ،  پرورش نیز حرکت داشته باشد.
وی با اشاره به اقدامات و ابتکارات انجام شده در شورای آموزش و پرورش فارس در رابطه با مدارس امین، گفت: با کمک نهادهای فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی ،حوزه های علمیه و دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و شهرستان ها ، می توان با هم افزایی در حوزه اعتقادی و مذهبی، الگوی مناسبی از مدارس فارس در سطح کشور ایجاد کرد.
وی همچنین در رابطه با هم افزایی در حوزه ورزش دانش آموزی و بهداشت و سلامت استان نیز گفت: لازم است تا امکانات بیشتری به این استان اختصاص یابد و تلاش می کنیم تا با همکاری نهادهای مختلف در سازمان ورزش و جوانان و علوم پزشکی، خدمات بیشتری به دانش آموزان و فرهنگیان فارس ارائه نماییم.
استاندار فارس همچنین گفت: باید تلاش کنیم تا با همکاری با دانشگاه های مختلف در سطح استان، کاری کنیم تا فارغ التحصیلان مدارس ما بتوانند قبل از پایان تحصیلات با حرفه ای آشنا شده و وظعیت اشتغال آنها قبل از اتمام دوران تحصیل در مدرسه مشخص شده باشد.
ایجاد تجهیزات مناسب برای استقبال از فرهنگیان و دانش آموزان در سفر به استان فارس و تشکیل کمیته تصمیم گیری در رابطه با پژوهش در آموزش و پرورش استان در کنار سایر دانشگاه های فارس، با هدف جذب دانش آموزان و معلمان خلاق به نهضت پژوهش استان ،از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آنها اشاره کرد.