طرح توسعه معابر روستای گردخون شهرستان شیراز و کارکردهای توسعه و محرومیت زدایی

فارس_ طرح آسفالت معابر روستای گردخون شهرستان شیراز به میزان ۱۰ هزار مترمربع با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

کلمه نیوز _ مسعود صف شکن، مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز در حاشیه اجرای این طرح ، توسعه و محرومیت زدایی را از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن دانست و خاطر نشان کرد: طرح بهسازی روستاهای نمونه طرحی است که تمامی پروژه‌های عمرانی مورد نیاز روستا را شامل و براساس آن زمینه‌های لازم برای توسعه سایر بخش‌ها از جمله اشتغال و معیشت روستاییان فراهم می‌گردد.
وی ادامه داد: مجموعه اقدامات اجرایی که در روستاهای نمونه انجام می‌شود بر مبنای سند توسعه روستا و طرح هادی صورت می‌پذیرد.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز اضافه کرد: تهیه و اجرای طرحهای مذکور به منظور دستیابی به اهدافی از جمله توسعه و ترویج فعالیت بهسازی روستایی و تدوین الگوی مناسب آن انجام می شود.
صف شکن خاطر نشان کرد: زمینه سازی برای دستیابی به توسعه یکپارچه و همه جانبه در روستاها و توانمند سازی روستاییان برای مشارکت در اقدامات عمرانی از دیگر اهداف توسعه معابر روستایی است.
صف شکن، فعالیت‌های انجام شده در واحد صدور سند بنیاد مسکن شیراز را هم تشریح کرد و اذعان داشت: صدور تعداد ۵۰ هزار و ۲۸۲ جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک نواحی مختلف شهرستان شیراز و تهیه نقشه ثبتی ۸۷ روستای شهرستان شیراز بخشی از اقدامات انجام شده در این شهرستان است.
وی همچنین از صدور ۹۴۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی جهت متقاضیان دریافت سند مالکیت درسال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: شهرستان شیراز دارای ۳ بخش ۱۰ دهستان و ۱۲۷ روستا می باشد که از خدمات بنیاد مسکن برخوردارند.