معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه:

سازش برای ۳۸هزار و ۴۸۰ پرونده در استان

کرمانشاه - کلمه نیوز - منوچهرفتاحی معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه به مناسبت هفته قوه‌قضاییه با اعلام گزارشی از عملکرد خود گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد پروندها‌یی که به شعب شورای حل اختلاف ورود پیدا کرده ۱۳۷هزار و ۳۹۴ فقره بوده که از این تعداد به ۱۳۷ هزار و ۷۶۸ پرونده رسیدگی که این تعداد بیش از مقدار ورودی بود.

فتاحی افزود: از بین ۹۴ هزار و ۱۰۷ پرونده که قابلیت سازش داشتند ما توانستیم ۳۸هزار و ۴۸۰ پرونده از طریق سازش مختومه اعلام کنیم.
فتاحی گفت: نرخ سازش در استان کرمانشاه ۴۱ درصد می‌باشد در صورتی که میانگین کشوری ۴۵ درصد است و ما نسبت به سال گذشته ۸درصد افزایش داشته‌ایم.

نجات ۳۰ نفر از چوبه‌دار به اتهام قتل عمد از طریق سنت حسنه‌ی صلح و سازش.
منوچهر فتاحی بااشاره به اینکه در معقوله قتل تنها قاتل و مقتول درگیر نمی‌شوند بلکه بعضا طیف گسترده‌ای از خانواده طایفه یا قبیله راهم تحت شعاع قرار می‌دهد و رسالت اصلی ما نیز حصول سازش است گفت: از سال گذشته تاکنون ۳۰ پرونده قتل عمد را به سازش رساندیم این در حالی‌ست که این آمار از سال ۹۱ تا امسال به ۱۴۳ فقره پرونده نیز می‌رسد.
فتاحی درهمین راستا گفت: در حوزه قتل عمد و همچنین پرونده‌هایی که طوایف و قبایل را تحت شعاع قرار می‌دهد ما ۲ شعبه را فقط به رسیدگی به این دست از پرونده‌ها اختصاص دادیم که حقیقتا عملکرد بسیار خوبی را درپی داشته‌است همچنین ریش‌سفیدان بزرگان طوایف و قبایل انصافا مارا دراین امر بسیار یاری کرده‌اند.

با قاطعیت و جدیت از مستاجرین آسیب‌پذیر حمایت می‌کنیم.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه بااشاره به شرایط وخیمی که بیماری کرونا و اخلالی که در کسب و کار مردم ایجاد کرده گفت: در سال ۱۴۰۰ در ۷۲مین جلسه ستادملی کرونا مصوبه‌ای تحت عنوان حمایت از اقشار آسیب ‌پذیر و خانوارها در زمینه اجاره املاک مسکونی نیز به تصویب رسید که طبق آن در بحث مبلغ اجاره‌بها در تهران ۲۵ درصد و همچنین در سایر کلان‌شهرها نیز ۲۰ درصد افزایش داشته باشند وکلیه قراردادهایی که از تاریخ ابلاغ این مصوبه تاپایان سال ۱۴۰۰ در صورت عدم توافق طرفین و تمایل مستاجرین به مدت یکسال بصورت خودکار نیز تمدید شود و در مواردی که خلاف آن عمل شود ما باجدیت و قاطعیت واردعمل می‌شویم.
وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون یکی از بیشترین درگیری‌هایی که در شعب شورای حل اختلاف مورد بحث بوده مربوط به تخلیه مستاجرین است که جمعا ۲هزار ۷۸۳ پرونده داشته‌ایم و ما توانستیم ۲هزار و ۷۰۷ پرونده را مختومه اعلام و به آن رسیدگی کنیم و همچنین ۸۱۱ پرونده را به سازش برسانیم.