مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی:

پوشش بیمه زنان باردار ،مادران و نوزادان بصورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت

مرکزی-کلمه نیوز-مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی در خصوص پوشش بیمه زنان باردار ،مادران و نوزادان گفت: با عنایت به ابلاغیه سازمان بیمه سلامت ایران در راستای قانون برنامه پنجساله ششم توسعه ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور و ماده 44 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این مهم انجام شد .

دکتر محمد رضا جیریایی افزود: کلیه مادران فاقد پوشش بیمه طی دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان آنها تا پایان پنج سالگی باید فرایند ثبت نامشان از سوی پزشکان خانواده برای مادران باردار فاقد پوشش بیمه و نیز دریافت متمرکز داده های این مادران از طریق سامانه های سطح یک وزارت بهداشت ثبت و پیگیری شود.

وی اظهار داشت: تا زمان تکمیل اصلاحات نرم افزاری مقرر گردید ، افراد فاقد پوشش بیمه مشمول قانون مذکور با در دست داشتن مدارک و مستندات پزشک شامل (آزمایش خون یا سونوگرافی به همراه گواهی پزشک یا ماما ) به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت در سطح استان مراجعه تا نسبت به دریافت و اسکن مدارک مربوطه اقدام نمایند.

جیریایی ادامه داد: پس از تائید مدارک از سوی اداره اسناد پزشکی ادارات کل و نشان دار شدن مادر باردار در سامانه pcp ، اداره بیمه گری با بررسی گزارشات افراد مشمول را در گروه مربوطه در سامانه تعریف شده امید سازمان بیمه سلامت منتسب می نماید.

وی ابراز کرد: پوشش بیمه پایه صادره برای این افراد در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی بدون انجام ارزیابی وسع و رایگان می باشد و اعتبار بیمه نامه این افراد بصورت یکساله و بدون رعایت شرط خانوار می باشد و فرزندان این مادران بعد از تولد نیز می تواننداز این پوشش بیمه بهره مند شوند.