رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک:

اراک قابلیت تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک را دارد

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک گفت: اراک قابلیت تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک را دارد.

معباس خسروانی در حاشیه جلسه امروز شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، گفت: از ابتدای شروع به کار شورای ششم، موضوع پیشبرد پروژه شهر دوستدار کودک در دستور کار قرار گرفت و تاکنون اقدامات خوبی در راستای طی کردن این فرایند صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر با مساعدت اعضای شورا، قانون شهر دوستدار کودک اراک به تصویب رسید و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد که این اقدام، شهرداری را در اجرای برنامه ها و تحقق شاخص های شهر دوستدار کودک هم ملزم می کند و هم اجازه هزینه کرد و اختیارات قانونی را می دهد.

خسروانی گفت: اجرای مسابقات، برنامه ها و جشنوارهای فرهنگی، هنری و ورزشی همراه با نشاط و بازی برای کودکان اراکی یکی دیگر از برنامه های شورای اجرایی شهر دوستدار کودک است که به مناسبت های مختلف در شهر اراک اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک، اظهار داشت: خرید و نصب ست های بازی کودکان و کف پوش های محوطه های بازی، محصور کردن محوطه بازی از دیگر برنامه های امسال شورای اجرایی شهر دوستدار کودک می باشد، که با جدیت در حال انجام است.

خسروانی تاکید کرد: برگزاری تورهای یک روزه آموزش شهروندی توسط شهرداری با استفاده از ظرفیت واحد های آکادمی پسماند، مدرسه ترافیک و مدرسه همیار آتشنشان از دیگر برنامه های طراحی شده است که نقش موثری در ارتقا سواد شهروندی کودکان خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اراک از طرح ها و برنامه های خلاقانه و کارشناسانه ای که ارائه شود حمایت خواهد کرد و آماده اجرای برنامه به صورت مشارکتی با نهادها و سمن ها می باشد.