مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

اقتصاد کشور در حوزه تولید و تجارت متکی بر صنعتگران و تولیدکنندگان است

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بزرگداشت دهه تولید و تجارت استان مرکزی گفت: اقتصاد کشور در حوزه تولید و تجارت با دستان توانمند صنعتگران و تولید کنندگان می چرخد.

علی جودکی در آیین تجلیل از صنعتگران،  معدن‌کاران و اصناف برتر استان مرکزی، افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان از ارکان اصلی اقتصاد کشور هستند که در دوران کرونا نیز به سختی اما با جدیت برای تولید و حفظ صنعت کشور تلاش کردند.

استاندار مرکزی نیز در این آیین بیان کرد: هم‌اکنون بزرگترین تولیدکننده تجهیزات تولید برق خورشیدی در این استان مستقر است که یک ظرفیت ارزشمند است و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده شود. 

دکتر فرزاد مخلص الائمه افزود: تولید برق خورشیدی یک سرمایه‌گذاری سودآور و ایمن است و افرادی که فعالیت تولیدی هم ندارند می‌توانند در این عرصه فعالیت کرده و برق تولیدی خود را به صنایع یا وزارت نیرو بفروشند.

وی ابراز کرد: بدون شک هر منبع تجدیدناپذیر و تمام شدنی یک روز به پایان می‌رسد و این روز بسیار نزدیک است و به همین دلیل از همه صنایع استان انتظار می‌رود تا بر یک منبع پایدار و تجدیدپذیر برای تامین برق مورد نیاز خود سرمایه‌گذاری کنند و دولت هم از سرمایه گذاران این حوزه حمایت می‌کند. 

مخلص‌الائمه بیان کرد: سال گذشته ۱۵ هزار مگاوات کسری برق کشور بود و امسال پیش بینی می‌شد این کسری به ۱۹ هزار مگاوات برسد اما با تمهیدات کاربردی دولت و فعال‌سازی تمامی ظرفیت‌های نیروگاهی کشور در نهایت این کسری به ۱۳ هزار مگاوات رسید. 

رییس اتاق اصناف استان مرکزی نیز گفت: اصناف همیشه در کنار مردم و دولت ها و پشتیبان دولت بودند و در کرونا ثابت کردند بخصوص اصناف خرد و کوچک تاثیر بسزایی در رفع مشکلات آن زمان داشتند و در کنار مردم بودند و هنوز هم در کنار مردم هستند اما بعد از کرونا با توجه به مشکلات اقتصادی نیاز دارند دولتی ها پشتیبان آنها باشند.

جمشید زند افزود: با شفافیت مالیات بسیار موافق هستیم اما در بخش پوزها برخی از اصناف در حال مواجه شدن با مشکل هستند و می طلبد مجلس این موضوع را کمک کند.

وی بیان کرد: از بانک های استان بخواهید اصناف را حمایت کنند و قیمت منطقه ای اجاره ها که یکی از اجاره های گران در شهر اراک است نیز برای بررسی در دستور ویژه قرار بدهید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: تولید محور توسعه است اگر می خواهیم قدرتمند باشیم باید سخت تلاش کنیم و موانع را از پیش رو برداریم.

منوچهر توسطی افزود: امروز جهاد علیه کسانی است که می خواهند اقتصاد و تولید این کشور را به زمین بزنند و برای قطع وابستگی باید اشتغال را برای آحاد جوانان فراهم کنیم و  دولت نیز از تولید حمایت کند.

وی اظهار داشت: تولید با شعار بالنده نمی‌شود و نیاز است در حوزه عمل از جهادگران عرصه تولید پشتیبانی شود؛ چرا که حال تولید زیاد خوب نیست تولید در حوزه بانک، مواد اولیه، صادرات و بیمه با مشکلات متعدد مواجه است.

وی اظهار داشت: صاحبان صنایع استان مرکزی توقع دارند همانند دوره های گذشته نشست های مستمر صنعتی در استان برای کاهش موانع آنان برگزار شود.