استاندار استان مرکزی:

زمان سفر رییس جمهور به استان مشخص نیست

مرکزی-کلمه نیوز-استاندار استان مرکزی گفت: زمان سفر هیات دولت به استان هنوز مشخص نیست.

دکتر فرراد مخلص الائمه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در سفر رییس جمهور به استان، نسبت به پروژه های عمرانی استان که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارند تصمیم خواهیم گرفت و با لحاظ اولویت و اتمام پروژه ها، آنها را در سفر مطرح خواهیم کرد که امیدواریم مورد تایید واقع شوند.

وی ابراز کرد: هر چند که این پروژه ها را توانستیم تسریع کنیم؛ به طور مثال پروژه پل سنجان که پروژه طولانی مدتی است و پیشرفت بالایی داشته را امسال سرعت دادیم و حدود ۲۰ درصد فقط در سال جاری تاکنون پیشرفت داشته است و باید تا پایان تابستان به پایان برسد، بنابراین کار بر روی آن را دو شیفت کرده ایم.

استاندار مرکزی ادامه داد: بیمارستان ولیعصر نیز شیفت دومش فعال شده و با توجه به اینکه در بودجه امسال رقم ناچیزی برای تکمیل آن قرار داده بودند، پیشنهاد حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان را در سفر دولت داده ایم که امیدواریم تایید شود تا در سال جاری این پروژه نیز به پایان برسد.

مخلص الائمه اظهار کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم برنامه های اجرایی تدوین شده و برنامه هایی را که مردم توقع دارند محقق شود و همچنین بتوانیم با این تهاجم تبلیغی منفی که دشمنان داخلی و خارجی علیه موفقیت های نظام شکل داده اند با کمک رسانه که خودش به عنوان یک بستر نبرد انتخاب شده است مقابله کنیم.

وی با اشاره به کارکرد احزاب سیاسی در کشور گفت: احزاب سیاسی در استان و در کشور ما جز در مقاطع خاص کارکردی ندارند و در استان نزدیک به ۹۰ حزب ثبت شده داریم که تعداد اندکی فعال هستند و تعداد اندک تری مجوزهایشان را تمدید کرده اند و البته شیوه اداره کشور حزبی نیست.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری هز شیوع مجدد کرونا، ادامه داد: آلودگی هوا سالیان سال است که وجود دارد و از سال ۹۲ این چالش ها جدی شده است؛ اما متاسفانه غیر از خبرنگاران و ما به عنوان مسئولان ارشد استان بیشتر افرادی که می توانند نقشی در کاهش این مشکل داشته باشند در زمستان که مازوت آزاد می شود یاد این مساله می افتند؛ در صورتی که مکان یابی ها برای احداث پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه به عمد اشتباه در غرب اراک صورت گرفته است.

استاندار مرکزی افزود: آلودگی استان مرکزی دو بخش دارد اولین بخش پدیده ملی است که در بهار مربوط به ریزگردها اسن و یک بخش دیگر مربوط به انرژی فسیلی و در فصل سرد است که هر کدام بسته مجزایی نیاز دارد و نباید با هم دیده شوند.

مخلص الائمه ابراز کرد: برای کاهش این مشکل این اقدامات باید انجام شود و طرح جامع کاهش آلودگی هوا باید بازنگری شود که با کمک برخی از سمن های فعال در محیط زیست در حال انجام است و بعد از آن افزایش فضای سبز که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان دیگر هزینه لازم دارد تا بتواند به محدوده فضای سبز استان تا سال آینده اضافه شود و بعد از آن نیروگاه شازند تحت هیچ شرایطی نباید مازوت بسوزاند، اما چون تراز گاز و تراز برق دچار شکنندگی است مجبور به سوزاندن مازوت هستند و این موضوع اختیار را از استان خارج کرده که فعلا برای رفع آن اقداماتی در حال اجرا است.