مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

تسهیل امور شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل استاندارد استان مركزي گفت: شرکت های دانش بنیان از جمله شرکت هایی هستند که برای تسهیل امور آنها توسط اداره کل استاندارد اقداماتی صورت گرفته است.

دکتر سید سعید میرنظامی افزود: از جمله اقداماتی که در مورد شرکت های دانش بنیان انجام داده ایم، می توان به برگزاری دوره آموزشی با همکاری پارک علم و فناوری استان با حضور شرکت های دانش بنیان استان به صورت حضوری و مجازی و آموزش نحوه دریافت پروانه دانش نماد، ابلاغ برنامه های عملیاتی به دانشگاه اراک به عنوان ستاد هماهنگی حمایت از شرکت های دانش بنیان و همکاری و راهنمایی با واحدهای تولیدی در جهت دریافت پروانه دانش نماد ویژه شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی که ظرفیت دریافت پروانه دانش نماد داشته باشند، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: اعلام نظر در خصوص اصلاح شیوه نامه صدور پروانه دانش نماد ویژه محصولات دانش نماد به ستاد سازمان در جهت تسهیل صدور پروانه دانش نماد، همکاری و هماهنگی مستقیم با پارک علم و فناوری استان و استقرار آزمایشگاه های همکار در پارک علم و فناوری استان در جهت تسهیل استفاده واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

میرنظامی در ادامه با اشاره به شرایط استاندارد تجهیزات ورزشی در پارک ها، ابراز کرد: تجهیزات زمین بازی موجود در پارک ها شامل تاب، سرسره، الاکلنگ، چرخ و فلک و … مشمول سری استانداردهای اجباری ۶۴۳۶ می‌باشند.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: تجهیزات ورزشی موجود در پارک ها در سازمان ملی استاندارد دارای استاندارد به شماره ۱۶۱۱۰ میباشد که البته استاندارد موجود تشویقی هست و نیاز به همکاری شهرداری جهت استاندارد سازی آنها وجود دارد، اما امکان بازرسی از آنها توسط شرکت های بازرسی نیز میسر است.

وی یادآور شد: برای کفپوش های زمین بازی نیز استاندارد ۶۴۳۷ نیز موجود و اجباری است که شهرداری ها مکلف به استانداردسازی آنهاهستند.

میرنظامی در خصوص مقررات بهداشتی رستوران ها، چلو کبابی ها و قهوه خانه ها نیز گفت: برای این موارد نیز استاندارد ملی با شماره ۲۰۸۲ وجود دارد که در آن مسائلی همچون تابلو های راهنما که در قسمت پخت نان بطور مثال باید در معرض دید باشد(حتی با دوربین)، منو باید دارای قیمت به روز و در دسترس باشد و شیشه ها باید دارای طرح بابت جلوگیری از برخورد باشند.

وی افزود: همچنین این مراکز باید مدیرکنترل کیفیت داشته باشند و به استاندارد های دیگر از جمله مواد غذایی مورد استفاده هم داخل این استاندارد دیده شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در پایان بیان کرد: اما نکته اینکه این استاندارد اجباری نیست و صرفا هتل ها و رستوران‌هایی که متقاضی دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی هستند موظف به رعایت این مواردهستند و البته در استان مرکزی هم هیچ مرکز عرضه اغذیه متقاضی دریافت پروانه نبوده است.