مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی:

با اعتبارات دولتی نمی‌توان هزینه های رشته اتومبیلرانی را تامین کرد

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت:خوشبختانه هيئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان مرکزی از کم حاشیه ترین هيئت ها می باشد و در اکثر شهرستان ها فعال است.

عابد حقدادی در نشست مجمع انتخاباتی رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان مرکزی که با حضور دکتر مازیار ناظمی رئیس فدراسیون و اعضای این مجمع برگزار شد، افزود: در حال حاضر خوشبختانه تحول خوبی در این هیئت ایجاد شده و همزمان با بسیج بین نیروها،جذب حداکثری صورت گرفته است
و این هیئت جزء کم حاشیه ترین هیئت ها در سطح استان به شمار می‌رود و در اکثر شهرستان ها نیز فعال بوده لذا از آنجا که‌ این پتانسیل در همه شهرستان ها وجود دارد، باید شهرستان های غیر فعال هم فعال شوند.

وی اظهار کرد: در خصوص پروژه زمین ۶ هکتاری شهرستان تفرش هم تلاشهای لازم صورت خواهد گرفت در این راستا موافق اصولی داده می شود تا زمین به نامِ هیئت،تملک و کاربری ورزشی برای آن تعریف شود‌‌.

حقدادی در خصوص پروژه سرزمین ایرانیان گفت: از بالغ بر ۱۴۰۰ هکتار زمینِ این پروژه،۷۰ درصد مربوط به بانک گردشگری است و امکانات ورزشیِ مطلوبی در سطح ملی انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به بازدید از تمام بخش های این پروژه من‌جمله پیست موتور کراس، پیست کارتینگ و…تصریح کرد: این مجموعه منطقه‌ ویژه اقتصادی و شِبه ورزشی است و از تمام ظرفیت آن استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه می بایست چارچوب های لازم از سوی مسئولین آن رعایت شود.

حقدادی در خصوص ارائه زمین به هیئت اتومبیلرانی و بدنبال آن تحویل و انجام مراحلی نظیر طراحی و… توسط این هیئت قول مساعد داد و عنوان کرد: رشته اتومبیلرانی جزء رشته های درآمدزا به شمار می رود و با اعتبارات دولتی نمی‌توان هزینه های آن را تامین کرد و در کنار تلاش هایی که درحد بضاعت از هیئت اتومبیلرانی بعمل می آید، این هیات نیازمند حمایت های فدراسیون و مدیریت ارشد استان نیز است.

وی بر ضرورت حمایت از قهرمانان تاکید کرد و گفت: قهرمانان نباید یکسری از هزینه ها را بپردازند و برای برخی هزینه ها منجمله هزینه ی موتور باید از محل اعتبارات دولتی هزینه شود.

حقدادی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته و اخذ مصوبات لازم برای اموال تملیکی،خاطرنشان ساخت:در خصوص پلاک گذاریِ موتورهای ورزشی اقدامات مطلوبی صورت گرفته و با این تلاشهای ارزشمند ورزشکاران می بایست با پلاک ورزشی و رعایت مقررات در محل پیست حضور پیدا کنند.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور نیز گفت: بانوان به لحاظ عاطفی دارای بهترین جایگاه در خانواده هستند و در هر خانواده اگر یک خانم به ورزش گرایش داشته باشد بواقع این موضوع روی اعضای خانواده هم تاثیرگذار خواهد بود لذا بر این اساس یکی از جامعه های مورد هدف ما چه در آموزش و چه در بخش های دیگر جذب و حضور بانوان ورزشکار است.

دکتر مازیار ناظمی با تشکر از تلاش های حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ابراز کرد: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در رده بندی وزارت ورزش در رده چهارم فدراسیون ها قرار دارد.

وی از استان مرکزی بعنوان استان بزرگان، فرهیختگان و اندیشمندان یاد کرد و اظهار داشت: سال گذشته از بالغ بر ۲و نیم میلیارد تومان اعتباری که به این فدراسیون در نظر گرفته شده بود،۶۸ درصد اختصاص یافت.

ناظمی بیان کرد: سطح انتظار از این دو رشته به گونه ای است که اعتقاد بر این است که باید به سمت درآمد زایی از محل های قانونی گام برداشته شود.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری تاکید کرد: خوشبختانه در استان مرکزی رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری در کمال آرامش انتخاب و تفویض اختیار شده است.

ناظمی با بیان اینکه در حال حاضر تمامِ امور و برنامه ها بوسیله سامانه و از طریق سیستم صورت می‌گیرد، گفت: این استان برای درآمد زایی،می بایست میزبان استان های دیگر باشد ضمن اینکه در آمد بدون منبعِ مشخص نداریم و همه امور شفاف و روشن است.

وی با اشاره به پروژه سرزمین ایرانیان افزود: به منظور همکاری های هر چه بیشتر و مطلوب تر باید از فضای تقابلی به سمت فضای تفاهمی حرکت کرد.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با تأکید بر ضرورت ارائه طرح و پیشنهاد از سوی اعضای مجمع در آکادمی این فدراسیون که سرمایه و دارائی های هیئت به شمار می رود.

ناظمی با بیان اینکه مشکل زیرساخت در هر مجموعه ای وجود دارد، افزود: با هموار کردن زیرساخت های لازم؛باید از ظرفیت های مطلوب به نحو احسن استفاده کرد.