سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک:

پژوهش، آموزش و مطالعات مورد غفلت واقع شده است

مرکزی-کلمه نیوز-سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: به طور مجزا عملکرد پژوهشی و آموزشی شهرداری اراک را در سال ۱۴۰۰ بر اساس بودجه و تفریغ آن مورد بررسی قرار دادم که نشان از غفلت و بی‌توجهی به امر پژوهش، آموزش و مطالعات دارد؛ دردی که باید در سال جاری با نظارت و تأکیدات مستمر آن را درمان کنیم و جلوی تکرار آن را بگیریم.

عباس خسروانی افزود: بررسی دقیق گزارش تفریغ بودجه کمک می‌کند تا نقاط ضعف، قوت و ظرفیت‌های شهرداری را بسنجیم و برای تحقق اهداف خود در سال جاری از آن عبرت بگیریم.

وی ابراز کرد: پژوهش و آموزش در مدیریت شهری نوعی سرمایه‌گذاری است که مانع هزینه‌های غیرضروری و بدون پشتوانه علمی و منجر به توانمندی کارکنان شهرداری خواهد شد. امیدوارم امسال شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را برای رونق آموزش و پژوهش در شهرداری به کار ببندد.

وی ادامه داد: نتایج بررسی‌های نشان می‌دهد؛ در سال ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۱۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با عنوان مطالعه جهت احداث ۲۳ پروژه مطالعاتی پیش‌بینی شده بود که ۱۶ پروژه پیشرفت صفر داشته و سایر پروژه‌ها نیز ناتمام مانده و به طور کلی این حوزه چهار درصد پیشرفت داشته است.

خسروانی اضافه کرد: در حوزه آموزشی نیز وضعیت نامناسب است و از مقوله آموزش و توانمندسازی کارکنان شهرداری و حوزه شهروندی غفلت شده است، به طوری که در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی با عنوان “هزینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی” که شامل آموزش و تدوین برنامه‌های مرتبط با حوزه مأموریت‌های شهرداری می‌شود، مبلغ هفت میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که از این مبلغ تنها ۸۶ میلیون تومان معادل ۱.۲ درصد هزینه شده است که جای تأسف دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: با توجه به اهمیت مطالعات و پژوهش و امر آموزش در حوزه کارکنان و شهروندی طی نامه کتبی به شهردار تذکر دادم تا نسبت به این موضوع در سال ۱۴۰۱ اهتمام ویژه داشته باشد و از تکرار چنین وضعیت ناخوشایندی جلوگیری شود و به مسئولان مربوطه تاکید کند که در اجرای پروژه‌های مطالعاتی و آموزشی سال ۱۴۰۱ جدیت داشته باشند. مرکز پژوهش‌ها نیز نسبت به این موضوع نظارت و گزارش دوره‌ای خود را به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد کرد.