سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

آکادمی مدیریت پسماند اراک، اولین آموزشگاه تخصصی در حوزه پسماند کشور است

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در خصوص اقدامات فرهنگی این سازمان گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با حضور نیروهای متخصص، اولین آکادمی آموزش مدیریت پسماند را در کشور تاسیس کرده و مشغول به فعالیت های آموزشی فرهنگی می باشد.

مهدی ادامه داد: علاوه بر نیروهای فعال در آکادمی مدیریت پسماند، پنج نیروی میدانی نیز با حضور در محله های مختلف سطح شهر، اقدام به آموزش نحوه جمع آوری پسماند میکنند و همچنین اقلام فرهنگی گوناگونی را در راستای کاهش مصرف پلاستیک در اختیار شهروندان قرار میدهند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به اینکه آموزش پرسنل ادارات و صدور گواهینامه های مربوطه بر عهده این سازمان است، گفت: درحال حاضر به صورت هفتگی ادارات مختلف تحت آموزش کارشناسان آکادمی مدیریت پسماند قرار میگیرند و بعد از پایان این دوره آموزشی، گواهینامه های مربوطه صادر میشود که خوشبختانه با استقبال ویژه ای از سوی ادارات قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ادارات؛ ضمن انجام هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش، مدارس نیز تحت پوشش کلاس های مربوط به آموزش مدیریت پسماند خانگی و همچنین حفاظت از محیط قرار میگیرند البته گفتنی است که در فصل تابستان این آموزش ها منحصراً برای مهد کودک ها انجام میشود.

فدوی اظهار کرد: حوزه آموزشی سازمان مدیریت پسماند در سه ماهه ابتدایی سال جاری اقدام به تهیه کیسه های پارچه ای نان، کیسه زباله مخصوص ماشین، چاپ کتاب های آموزشی کودکان کرده و به صورت عمومی توزیع نموده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در پایان گفت: آخرین اقدام آموزشی که طی یک هفته گذشته توسط سازمان مدیریت پسماند انجام شده، حضور اکیپ های آموزشی این سازمان در نمایشگاه غدیر است که موفق به آموزش تعداد بسیاری از شهروندان حاضر شده در این نمایشگاه شدند و توانستند شرکت کنندگان را با بحث های مهمی مانند تفکیک پسماند خشک از مبدا و فروش آن به سامانه اکو آشنا نمایند.